pictogrammen in configuratiescherm werken niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjaakvanherpen

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2005
als ik config. scherm open via d.c. of via de verkenner werken de picto's daar niet meer.dubbelklikken zowel als de rechtermuisknop helpt niet. wat kan ik doen?

Hallo Sjaak,

(Zou je op het forum willen reageren door op de knop Reageer op bericht onder het laatste antwoord te klikken? Dan kunnen andere lezers het ook volgen. De e-mail knop is meer bedoeld voor gevallen dat je degene die reageert een vraag wilt stellen die weinig of niets met het onderwerp te maken heeft.)

Je hebt dus Windows 98. Da's mooi, want dan kun je een registerkopie terugzetten van een datum waarop alles nog goed werkte - het "systeemherstel" van Windows 98. :)

Start op in veilige modus (tijdens opstarten Ctrl ingedrukt houden) en kies in het opstartmenu Alleen MS-DOS-Prompt in veilige modus.
Typ achter de prompt scanreg /restore (spatie na scanreg!) en druk op Enter.
Je krijgt dan een DOS-scherm met 5 registerkopieën te zien met namen als rb001.cab, rb002.cab etc. Klik hier om een voorbeeld te zien.
In de eerste kolom zie je de data waarop ze gemaakt zijn - in Amerikaanse notatie, dus eerst de maand.
Zet een registerkopie terug van een datum waarop er nog geen problemen waren. Als je niet zeker bent van die datum, kies je de oudste kopie.
Met de pijltjestoetsen (omhoog/omlaag) kies je de kopie die je wilt terugzetten.
Met de pijltjestoetsen voor links/rechts kies je voor Terugzetten of Annuleren.
Vervolgens druk je op ENTER.
Na de melding dat de kopie is teruggezet, start je opnieuw op door op Ctrl+Alt+Del te drukken.

Guus.

Laatst bewerkt:
Fijn dat je probleem is opgelost, maar nogmaals, zou je op het forum willen reageren en niet via e-mail? (Zie vorige bericht.)
Het wordt anders voor mensen die dit topic lezen (en misschien hetzelfde probleem hebben) lastig om het te volgen.
(En bedankt voor je compliment over mijn site. :))

Guus.

config scherm

hoi guus, nogmaals bedankt, ik weet nu inmiddels dat het probleem veroorzaakt wordt doordat ik het opstarten van de virus scanner (van@home) uitgeschakeld heb, omdat die ontzettend veel tijd nodig heeft voordat de computer opgestart is.

Welkom op Helpmij

Ik verplaats de vraag naar de juiste sektie.

Re: config scherm

Geplaatst door sjaakvanherpen
hoi guus, nogmaals bedankt, ik weet nu inmiddels dat het probleem veroorzaakt wordt doordat ik het opstarten van de virus scanner (van@home) uitgeschakeld heb, omdat die ontzettend veel tijd nodig heeft voordat de computer opgestart is.
Probeer dan eens een andere virusscanner.
Ik gebruik zelf Windows 98 SE en heb prima ervaringen met AVG Free Edition.
Je kunt hem hier downloaden.
Verwijder de virusscanner van @Home wel eerst even voordat je AVG installeert, want twee virusscanners op één systeem gaan niet goed samen.

Guus.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan