pictogrammen in taakbalk niet goed

Status
Niet open voor verdere reacties.

jansen010

Gebruiker
Lid geworden
10 mrt 2008
Berichten
120
Goedemiddag,

Ben nieuwe laptop aan het instellen en heb een aantal programma´s geinstalleerd zoals glary utilities en malwarebytes. Nu wil het dat als ik het pictogram van een geinstalleerd programmaatje van het bureaublad naar de taakbalk sleep, ik niet de icoontjes zie maar een soort wit icoontje met daarin een blauw randje.

Hoe komt het dat de icoontjes niet gewoon zichtbaar zijn, op mijn pc kon dit probleemloos.

Alvast bedankt voor uw hulp
 
Kan je eens een screenshot maken? Je wil dus (in windows 7?!) programma's vastpinnen op de taakbalk? Rechtermuisknop op de snelkoppeling of het programma en dan klikken op: "Aan de taakbalk vastmaken"
 
Kan je eens een screenshot maken? Je wil dus (in windows 7?!) programma's vastpinnen op de taakbalk? Rechtermuisknop op de snelkoppeling of het programma en dan klikken op: "Aan de taakbalk vastmaken"

Het is windows 7. Hoe je het moet vastpinnen weet ik het, het gaat erom dat het pictogram niet goed zichtbaar is, maar een wit symbooltje is met een hoekje omgeslagen aan de rechterbovenkant.

op mijn pc met windows 7 lukt dit probleemloos.
 
Naamloos.png
Kan je eens een screenshot maken? Je wil dus (in windows 7?!) programma's vastpinnen op de taakbalk? Rechtermuisknop op de snelkoppeling of het programma en dan klikken op: "Aan de taakbalk vastmaken"

Het is windows 7. Hoe je het moet vastpinnen weet ik het, het gaat erom dat het pictogram niet goed zichtbaar is, maar een wit symbooltje is met een hoekje omgeslagen aan de rechterbovenkant.
 
Hallo jansen010,

Met zo'n symbooltje met een omgeslagen hoekje geeft Windows aan dat het oorspronkelijke icoontje niet te vinden is.
Staat er wel een pictogram bij wanneer je het bestand met Verkenner bekijkt? Als dat niet zo is, kan hij simpelweg het icoontje nergens vinden.
Als dat wel zo is, lijkt me er een fout in Windows te zitten. Als je je hier heel erg aan stoort, kun je ervoor kiezen om Systeemherstel uit te voeren.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. Succes ermee! :thumb:

Marco4
 
Hallo jansen010,

Met zo'n symbooltje met een omgeslagen hoekje geeft Windows aan dat het oorspronkelijke icoontje niet te vinden is.
Staat er wel een pictogram bij wanneer je het bestand met Verkenner bekijkt? Als dat niet zo is, kan hij simpelweg het icoontje nergens vinden.
Als dat wel zo is, lijkt me er een fout in Windows te zitten. Als je je hier heel erg aan stoort, kun je ervoor kiezen om Systeemherstel uit te voeren.

Als je nog vragen hebt, hoor ik het graag. Succes ermee! :thumb:

Marco4

Met systeemherstel wil ik nog even wachten, ik heb de laptop nog maar net gekocht, dus je zou denken dat dat nog niet nodig is. Ik heb net firefox gedownload en het pictogram op de taakbalk gezet. Dit ging wel goed. Vreemd dat het bij sommige dingen niet lukt.
 
Vreemd dat het bij sommige dingen niet lukt.

Dan ligt het naar mijn idee inderdaad aan het niet kunnen vinden van het pictogram. Ik denk dat dit probleem niet de schuld van Windows is...

Succes verder!

Marco4
 
Ja dat van marco4 klopt. Maar bij welke programma's krijg je dan zo'n raar icoontje?
 
Als je met je rechtermuisknop op het pictogram klikt, en vervolgens -> eigenschappen/properties
Als je daar op change icon klikt (of hoe het ook maar heet.. Ik zit hier op een engelse versie van XP te werken, sorry :p)

Dan zou je daar de pictogrammen terug moeten kunnen zetten. De pictogrammen staan meestal in de .exe (in firefox.exe staan er bijvoorbeeld 3 icoontjes) of een apparte .dll.
Waarom je pictogrammen sowieso verdwenen zijn is mij ook een raadsel :p
 
Nou janssen010, Nu weet je wat het probleem is én hoe je het op kan lossen.

Kan niet beter! :thumb:

Enne Arie: Bedankt voor de nuttige toevoeging, ik een beetje zeggen wat het probleem is zonder oplossing... tss :p

Marco4
 
Nou janssen010, Nu weet je wat het probleem is én hoe je het op kan lossen.

Kan niet beter! :thumb:

Enne Arie: Bedankt voor de nuttige toevoeging, ik een beetje zeggen wat het probleem is zonder oplossing... tss :p

Marco4

Sorry, ik heb nog niet de oplossing gezien.
 
Als je met je rechtermuisknop op het pictogram klikt, en vervolgens -> eigenschappen/properties
Als je daar op change icon klikt (of hoe het ook maar heet.. Ik zit hier op een engelse versie van XP te werken, sorry :p)

Dan zou je daar de pictogrammen terug moeten kunnen zetten. De pictogrammen staan meestal in de .exe (in firefox.exe staan er bijvoorbeeld 3 icoontjes) of een apparte .dll.
Waarom je pictogrammen sowieso verdwenen zijn is mij ook een raadsel :p

dit ook geprobeerd, helaas niet met het gewenste resultaat.
 
Nou, de reden dat je een wit icoontje krijgt is omdat het bijbehorende icoon niet gevonden is. Door aan te wijzen waar dit icoon gevonden kan worden in "Eigenschappen", wordt het icoon wel geladen.

Als het icoontje nergens gevonden kan worden, kun je misschien even via google zoeken.

Je zei dat je bij Firefox wel een icoontje had. Zijn er meer veelgebruikte programma's waarmee je dit probleem hebt? Misschien is er voor dat programma wel helemaal geen icoon inbegrepen...

Succes!

Marco4
 
Nou, de reden dat je een wit icoontje krijgt is omdat het bijbehorende icoon niet gevonden is. Door aan te wijzen waar dit icoon gevonden kan worden in "Eigenschappen", wordt het icoon wel geladen.

Als het icoontje nergens gevonden kan worden, kun je misschien even via google zoeken.

Je zei dat je bij Firefox wel een icoontje had. Zijn er meer veelgebruikte programma's waarmee je dit probleem hebt? Misschien is er voor dat programma wel helemaal geen icoon inbegrepen...

Succes!

Marco4

glary utilities, heeft een icoon en ik heb dit icoon na installatie van bureaublad naar de taakbalk gesleept en daar werd het dus een wit icoontje

ccleaner en vlc player gaan gewoon wel goed in de taakbalk, net zoals gezegd, firefox.

glary utilities en malware antimalware gaan dus niet.

trouwens, bedankt voor je antwoorden:thumb:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan