Pictogrammen taakbalk verdwenen

Status
Niet open voor verdere reacties.

jmeeuwse

Gebruiker
Lid geworden
18 nov 2000
Hallo,

Weer iets vreemds.

De pictogrammen in de taakbalk ( naast de klok ) zijn bijna allemaal weg, alleen geluid, netwerk en het vlaggetje zijn er nog.
Wanneer ik op het pijltje klik > aanpassen en de betreffende pictogrammen instel op " pictogram en meldingen weergeven " komen ze weer op de taakbalk
maar na de volgende keer opstarten staan ze weer op " alleen meldingen weergeven "

Hoe kan dit ?

Jaap.

Click eens onderaan op het standaardgedrag van de pictogrammen weergeven.

Hallo,

Bedankt voor het meedenken.

Ook deze tip hielp niet.

Ik heb ook nog de registerwaarden IconStreams en PasteIconsStream in de registersleutel HKCU\Software\Classes\Local Settings\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\TrayNotify verwijderd en daarna in taakbeheer explorer.exe verwijderd en daarna > nieuwe taak > explorer.exe gedaan > opnieuw opgestart.
Dit trucje hielp en help wel om de lijst op te schonen.
Geen resultaat.

Ik realiseerde mij dat dit eigenlijk begonnen is nadat ik van de week een stuk of 10 Windows 8.1 updates geinstalleerd had.
Heb deze allemaal weer verwijderd en nu is het weer goed.

Gekke is, wanneer ik nu op updates laat zoeken ( staat niet op automatisch, tik van mij, bepaal liever zelf wanneer ik het doe ) er na verwijderen geen nieuwe updates gevonden worden.

Jaap.

Gekke is, wanneer ik nu op updates laat zoeken ( staat niet op automatisch, tik van mij, bepaal liever zelf wanneer ik het doe ) er na verwijderen geen nieuwe updates gevonden worden.
Dan hebben we dezelfde tik. :P

Trouwens, ik bedenk mij nu dat na de Windows updates ook al mijn bestandskoppelingen van de snelkoppelingen verdwenen waren, dus een opgeslagen PDF op het bureaublad opende niet meer met de standaard ingestelde PDF reader enz.

Bij controle voor updates nog steeds geen nieuwe updates te zien na het verwijderen.

Raar hoor, zal ik per ongeluk een fout setje updates aangeboden hebben gekregen ?

Als dat updaten nog steeds een probleem is, kun je m.i. beter een nieuw topic aanmaken,

Nou, ik kreeg dus weer die 13 updates aangeboden, heb die nu een voor een geïnstalleerd en nu blijkt dat update KB3021674 verantwoordelijk is
voor het verdwijnen van mijn instellingen van de pictogrammen in het systeemvak.

Ik negeer deze update dan maar.

Jaap.

Als de vraag opgelost is mag je hem de status "Opgelost" geven in je beginpost.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan