pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fritsi

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
waarom veranderen de pictogrammen van de internet pagina's die ik opsla onder favorieten telkens weer in een e van explorer.

druk op favorieten klik met rechtermuis op de link die je wil aanpassen dan eigenschappen
rechts onderin zie je nu pictogram wijzigen als je het zo doet gaat het goed!

als je regelmatig je cookies en tijdelijke bestanden verwijderd, is dit normaal.

Helaas lost dit het probleem niet op Jesba en Franz.
De pictogrammen die bij de webpagina's horen zijn verdwenen als ik windows explorer heb afgesloten.
Waarschijnlijk is dit echt een windows XP probleem, daar ik al overal gezocht gezocht heb naar het antwoord maar de oplossing nog steeds niet heb kunnen vinden.

Uit het Helpmij-archief, post van Henrik:

"- Als je een site in je favorieten plaatst wordt het icoontje van die site naar de map "Tijdelijke internet bestanden" gekopiëerd, dus ga naar die map, zoek het icoontje op en kopiëer het met r-klik naar een andere map (maak ergens anders een nwe map aan).
- Sluit IE af en maak je temp map (internet bestanden) leeg.
- Ga na een evt reboot naar je favoriet (die inmiddels weer een explorer-icoon heeft) en kies "ander pictogram" via eigenschappen en dan is het alleen maar een kwestie van het icoontje in de nwe map selecteren en je bent klaar..."

Try it zou ik zeggen.

Bedankt voor de tip Gezina. Het is niet de meest vlugge manier maar het werkt wel.

groeten
fritsi

Ja, is ff een klus maar dan heb je ook wat! (heb ongeveer 3000 favo's, ik begin d'r niet eens an. :D) Er is wel een progje voor: FavOrg, uit het Helpmij-archief: *klik* Mocht je dat niet kunnen zien, 1 van de reacties: Hendricus, "dit is wat FavOrg blijkbaar doet. Als je via dat prog de originele favicons weer binnen hebt, kun je de bijbehorende sites via een snelkoppeling op je buroblad/taakbalk plaatsen. Daar blijft ie dan intact. Maar ik zie nu ook dat in de favorietenlijst en de geschiedenis die favicons wel degelijk worden vervangen na het verwijderen van de temp en het legen van de cookietrommel. De snelkoppelingen op je buroblad/taakbalk worden zelf niet meer actief en blijven dus staan.(klik maar 'ns met rechts op zo'n icoontje en dan eigenschappen:dat zijn de eigenschappen van de snelkoppeling). Zo heb ik dus vanaf vorig jaar juni, toen ik m'n nieuwe spullen kreeg, de goeie favicons op m'n buroblad. Maar allemaal van die internetvignetjes in mijn favorietenlijst. Daar had ik nooit meer gekeken... Toch een beetje brallerig van Favorg."

Engelse beschrijving: FavOrg scans the Web sites in your Favorites list for favicons--custom icons provided by the Web site. The icons are displayed on the Favorites bar, the Favorites menu, and the Address bar. Custom icons make the Favorites list easier to scan, letting you locate a given shortcut faster. Favicons are usually lost when you delete your Temporary Internet Files, but FavOrg preserves them. The program also lets you associate any icon you choose with a given shortcut, even if no favicon is provided. Since FavOrg must check the validity of an Internet shortcut before attempting to download the favicon, it automatically flags dead links as it goes through your Favorites list. If you like, it can update redirected links or reset dead links to the site's root.

Pfffffft...:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan