Pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

giezenjh

Gebruiker
Lid geworden
30 jul 2003
Berichten
378
WinXP

Geachte helper(s),

Vraag: Hoe krijg ik de alleen door mij gewenste pictogrammen van het bureaublad op de taakbalk?

Toen ik nog win98 had, had ik alleen zo'n 5 tal pictogrammen daar. Nadat ik winXP had geinstalleerd stond de taakbalk helemaal vol en als ik op > in de balk klikte,komen daarboven, in tekst, alle programmen(lijst).
Haal ik nu een pictogram weg, komt er een ander pictogram van die voornoemde lijst op de taakbalk.
Na wat probeer werk waren plotseling ALLE pictogrammen van de taakbalk verdwenen, NIET die rechts van > dit teken.
Via HELP naar een oplossing gezocht.
Cursor op taakbalk, rechterknop geklikt, ga naar Werkbalken etc. Eindig met het venster: Kan werkbalk niet maken?????? Vreemd ik wil iets op mijn taakbalk. Zie bijlage.
Heb 3 screenshots gemaakt, maar kan er waarschijnlijk alleen een verzenden.
Het is waarschijnlijk niet moeilijk, je moet alleen maar weten HOE en met help van winXP krijg ik het niet gedaan.

B.v.d. & m.v.g.
KO
 
Laatst bewerkt:
Staat de Taakbalk mischien vergrendeld?
Klik eens met rechts op de Taakbalk>eigenschappen>vinkje neerzetten bij "snelstarten".
 
T.a.v. Crash,
Hartelijk dank voor de reactie.
Gekeken naar het venster: eigenschappen van taakbalk etc. Punt 3 en 4 waren aangeklikt, punt 5 snelstarten etc. was NIET aangeklikt. Deze nu aangeklikt, toepassen geklikt en OK. Wat nu dacht ik, probeerde een pictogram naar de taakbalk te trekken, er gebeurde niets. Toevallig ging ik terug naar het boven genoemde venster en is snel starten NIET meer aangeklikt. Nog een keer de handelingen herhaald, resultaat het zelfde, snel starten is niet meer aangeklikt.
De taakbalk is leeg en alleen als ik rechts op >> klik komt de lijst met de bureaublad pictogrammen weer.
Hebt U misschien nog een advies?
Ko
 
Staat er bij werkbalken mischien een vinkje voor bureaublad?
 
WinXP pro

T.a.v. Crash
Bedankt voor jouw reactie!

Ik klik met rechterknop op de taakbalk, in het verschijnende venster ga ik naar werkbalken, klik op werkbalken. Bureaublad was aangeklikt dus heb het weggeklikt. (Kon niet goed opmaken uit je bericht wat er moest staan, aangeklikt of niet aangeklikt). Ging terug en probeerde te zien of ik een pictogram op de taakbalk kon krijgen, ging niet. Nogeens terug naar werkbalken en NU zie ik tot mijn verbazing in het volgende venster twee keer bureaublad staan. Een aangeklikt en de ander niet!
Wat nu?

M.v.g.
Ko
 
Dag Ko,

Draai dit scriptje eens: http://www.dougknox.com/xp/scripts/xp_toolbar_error.vbs
(rechtsklik erop, kies "Doel opslaan als" en sla het ergens op je pc op; draai het vervolgens door erop te dubbelklikken).
Dat zou de foutmelding die je krijgt ("kan werkbalk niet maken") moeten oplossen.
Omdat het een vbs script is, zal je antivirusprogramma misschien protesteren. Je moet dan even aangeven dat dit script uitgevoerd mag worden. (Het kan echt geen kwaad.)

Bron: http://www.dougknox.com/xp/scripts_desc/xp_toolbar_error.htm
 
WinXP pro

Buffy bedankt voor de reactie.
Zie bijlage voor het antwoord! Was er dus al!
Waar nu verder zoeken?
m.v.g.
Ko
 
Laatst bewerkt:
Even 2 vraagjes om het geheel bij mij (en misschien ook bij anderen) wat duidelijker te maken

- Welke taakbalken heb je nu ingeschakeld staan
- Kun je een screenshot van je hele taakbalk maken (van startknop tot en met klok
 
Ellasar,
Sorry , ik begrijp jouw eerste vraag niet! Er is toch maar een taakbalk (onderin) en (bovenin) een werkbalk.
Misschien zijn er meerdere taakbalken te maken, als dat zo is, ik weet niet hoe! Ik heb er maar een, zie bijlage.
Buffy schreef Kellys-Korner uit te voeren en dat heb ik gedaan. Er is iets veranderd, in de startbalk zijn nu twee regels, de onderste is erbij gekomen met tekst:
Bureaublad, icon, Mijn dokumenten etc. zoals je op de bijlage kunt zien.
Ik wist niet dat zo iets zo gecompliseerd zou zijn! Ik wil alleen, zie mijn eerste vraag: Alleen een paar pictogrammen op de taakbalk links, die ik snel zou kunnen gebruiken bijv. bureablad, IE, OE en misschien nog een of twee.

Ik hoop dat je op de bijlage wat kunt vaststellen wat ik moet doen.

B.v.d.
Ko

Bij het maken van de screenshot , zie ik dat het pictogram "mijn computer" en "verkenner" verdwenen zijn!??????
 
Laatst bewerkt:
WinXP pro

Geachte helpers,

Enkele van U hebben geprobeerd mij te helpen met het oplossen van het taakbalkprobleem, hartelijk dank.

Helaas krijg ik nog niet een taakbalk met ALLEEN door mij gewenste pictogrammen. Na hier en daar wat klikken en lezen, heb ik nu een schone snel start, enkele taakbalk aan de linkerzijde.
Dit in tegenstelling met de gestuurde bijlage in voorgaande correspondentie.

Ik heb nog een PC met win98 en een laptop met Win ME.
Bij beide staan alleen, enkele door mij gewenste pics.

Het lijkt erop na wat lezen dat, dat niet gaat bij WinXP pro., heeft een van jullie dat wel?

Ik zie en "SORRY" voor deze vraagstelling, dat ik deze al eens gevraagd heb. Buffy gaf op 21.08.04 het laatste antwoord.
Omdat er geen oplossing uitkwam heb ik het toen maar opgegeven en als opgelost aangemerkt.
Ik doe dat nu ook maar weer, maar zelf blijf ik zoeken, ik vind het een gemak ze daar te hebben.
Nogmaals alle dank voor de adviezen,
Ko
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan