Pictogrammen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

A.J.

Meubilair
Lid geworden
12 jul 2004
Berichten
6.492
Heb een desktop(zie systeem) en een Toshiba M30-604 laptop.
Beide draaien op XP home.
Op een aantal forse programma's na, vrijwel dezelfde configuratie.
Zowel in software als beveiliging.
Wanneer ik Acrobat Reader 7 op beide installeer, verschijnt er in de programmalijst van de laptop een standaard pictogrammetje, terwijl in de lijst op de desktop wel het Adobe pictogram verschijnt.
Hetzelfde euvel met Paint Shop Pro. Wel op de Desktop, niet laptop. En met die laatste is het nog vreemder, want Animation Shop(extra onderdeel van PSP) heeft wel het Jasc pictogrammetje.
Hoe kan dat nou weer?
Het is een beetje storend en wonderlijk.
 
Ter verduidelijking.
 
Laatst bewerkt:
Het geldt natuurlijk ook voor wanneer ik van die pictogrammen een snelkoppeling maak op het bureaublad en dan is het helemaal geen gezicht.
 
Download en installeer TweakUI en ga naar tabblad repair en kies voor rebuild icons
 
Helaas, dat mag niet baten.
Pictogrammen blijven hetzelfde.
 
In dit artikel staat nog een oplossing (iconcache verwijderen en herstarten)
 
Ook dat helpt niet.
Heb de programma's eraf gegooid, alles verwijdert van die programma's met Ccleaner en Regcleaner.
Reboot.
Opnieuw erop gezet, maar weer geen pictogrammen.
Maf hoor.
 
En als je er op gaat staan en dan openen met , en dan vinkje zetten Altijd ?
 
En als je met je rechtermuisknop op de snelkoppeling klikt en voor aanpassen kiest, dan kan je een ander pictogram kiezen. Blader dan even naar de plek waar de programmamap staat en kies het pictogram van het programma. Is misschien niet de beste oplossing, maar wel de enige die ik nog kan bedenken. Dit werkt natuurlijk alleen maar wanneer de pictogrammen in de programmamap van de software aanwezig is.
 
Sarvo zei:
En als je met je rechtermuisknop op de snelkoppeling klikt en voor aanpassen kiest, dan kan je een ander pictogram kiezen. Blader dan even naar de plek waar de programmamap staat en kies het pictogram van het programma. Is misschien niet de beste oplossing, maar wel de enige die ik nog kan bedenken. Dit werkt natuurlijk alleen maar wanneer de pictogrammen in de programmamap van de software aanwezig is.

Die truuk werkt dus ook niet, heb ik natuurlijk als eerste geprobeert.
Er is geen keuze om een ander pictogram te kiezen(grijs).
 
BANDIT123 zei:
En als je er op gaat staan en dan openen met , en dan vinkje zetten Altijd ?

Opnen met truuk werkt ook niet natuurlijk, aangezioen je Acrobat Reader niet met een ander programma kan openen, of snap ik niet helemaal wat je bedoelt?
 
Als je op de exe file gaaat staan ,rechtermuis en dan openen met,dan vinkje zetten:eek:
 
Daar komt het pictogrammetje niet mee te voorschijn.
 
A.J. zei:
Daar komt het pictogrammetje niet mee te voorschijn.
Jammer!
>>>>>>Dit werkt natuurlijk alleen maar wanneer de pictogrammen in de programmamap van de software aanwezig is.<<<<<<<
En als je die van de ene naar de andere er bij zet?
 
Het grappige is dat de .exe file van Acrobat en PSP wel het pictogrammatje hebben, maar het komt op een of andere manier niet mee, maar wel op m'n desktop.:confused:
 
A.J. zei:
Het grappige is dat de .exe file van Acrobat en PSP wel het pictogrammatje hebben, maar het komt op een of andere manier niet mee, maar wel op m'n desktop.:confused:

Niet gescholden tegen de Laptop,je weet maar nooit:D

Pik die icoontjes van de Desktop en geef ze aan de Laptop
 
BANDIT123 zei:
Niet gescholden tegen de Laptop,je weet maar nooit:D

Pik die icoontjes van de Desktop en geef ze aan de Laptop

Zoals eerder gezegd: de icoontjes staan wel in de map van het programma als het bekende .exe file'tje, maar dus niet in de Start---> programma's lijst
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan