Pictogrammen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Markkkk

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2008
Berichten
27
Hoi allemaal,

Ik ben vandaag druk bezig geweest met allemaal programmas installeren en verwijderen, totdat ik een goede werkende had gevonden. Ondertussen zijn er pictogrammen en icoontjes verdwenen. Die van Deze Computer en Bureaublad weergeven zijn weg. Van de rest heb ik het nog niet gemerkt maar hoe kan ik deze terughalen zonder de programmas weer eraf te moeten gooien?

Alvast bedankt en fijne feestdagen!
 
Begin met het volgende:
Start -> Uitvoeren -> desk.cpl
Ga naar tabblad Bureaublad -> klik knop Bureaublad aanpassen -> vink aan: Deze Computer en Mijn documenten en vink uit: Elke 60 dagen de wizard Bureaublad opruimen uitvoeren
Druk op OK.

Succes,

Tijs.
 
Laatst bewerkt:
Als het je gaat om het Snel Starten menu (rechts van de Start-knop):
Rechtsklik op de taalbalk, kies Werkbalken -> kijk of Snel starten wel een vinkje heeft.
Indien niet, dan even activeren door er op te drukken.
Als je probleem is dat je icoontjes mist in het Snel Starten menu:

Deze Computer icoontje in Snel Starten:
Start - >Uitvoeren -> "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch
Sleep Deze Computer van je bureaublad in de map, zodat er een snelkoppeling naar ontstaat.

Bureaublad weergeven icoontje in Snel Starten:
Start -> Uitvoeren -> notepad.exe "%userprofile%\Application Data\Microsoft\Internet Explorer\Quick Launch\Bureaublad weergeven.scf"
Er wordt gevraagd of je een nieuw bestand wilt maken. Geef ja.
Zet daar in:
[Shell]
Command=2
IconFile=explorer.exe,3
[Taskbar]
Command=ToggleDesktop
Sla het bestand op na het klikken op het rode kruisje.

Succes, en ook fijne feestdagen.

Tijs.
 
Die was al uitgevinkt...:(

Je moet aanvinken: Deze Computer en Mijn documenten

Alleen dat opruimen moet uitgevinkt.

Geef anders even aan wat je nu nog mist eigenlijk. Zie ook mijn vorige posting van zojuist.

Tijs.
 
de snelkoppelingen werken nog wel, maar de icoontjes zijn weg zegmaar.
nu staat er zon wit vlakje met een rood groen en blauw puntje erin... en niet meer een computer bij deze computer snapje?
 
Ok, download en installeer Tweak UI (ong. halverwege de pagina aan de rechterkant).

Zodra geïnstalleerd kun je het dan vinden onder Start -> (Alle) Programma's -> Powertoys for Windows for Windows XP.

Ga naar Repair -> Kies Rebuild Icons en klik op Repair Now.

Mocht dat niet helpen, dan kan ik nog enkele andere opties voor je opzoeken.

Succes,

Tijs.
 
JA HIJ DOET HET WEER!
alleen nog niet in mijn menu start het tekentje van deze computer maar dat komt dnek ik nog wel later!

HARTSTIKKE BEDANKT!!!!:thumb::thumb::thumb::thumb:
 
Fijn dat het geholpen heeft. :thumb:

Graag nog even klikken op "Vraag is opgelost" in het vakje "Status van de vraag", iets verder naar beneden aan de rechterkant van deze webpagina.

Alvast fijne feestdagen.

Tijs.
 
Ik heb nog een vraag, want in mijn menu start staat het icoontje van Deze computer er nog steeds niet...
 
Doe het volgende:

Download, pak in zijn geheel uit, en start: Dial-a-fix
[Als je Internet Explorer 8 op je pc hebt kun je bij starten enkele meldingen krijgen, die kan voor de volgende instructie genegeerd worden]
Klik op het knopje Policies.
Laat alle gevonden policies aangevinkt, en druk op Remove. Ze worden dan verwijderd, en hopelijk heb je dan ook Deze Computer terug in je startmenu.

Succes,

Tijs.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan