• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pictogrammenserie invoegen (Voorwaardelijke Opmaak)

Status
Niet open voor verdere reacties.

AlexCEL

Meubilair
Lid geworden
3 apr 2014
Berichten
8.335
Bij VO kun je een pictogrammenserie kiezen. Ik wil deze invoegen in een lijst om "stijgers en dalers" te markeren (zie bijlage). Nu doe ik dat via een hulpkolom, omdat ik geen verwijzingen mag invoegen.

Mijn vraag: weet iemand een methode om dit zonder hulpkolom te doen? Denk dat ik het antwoord wel weet, maar toch maar even de kennis van de groep raadplegen...
 

Bijlagen

  • pictogrammenserie (AC).xlsx
    10,8 KB · Weergaven: 38
Is volgens mij niet mogelijk met één VO-regel voor het hele bereik. Met regels per cel is het wel mogelijk (zie bijlage). Ik heb de regel wel zodanig gemaakt dat deze eenvoudig gekopieerd kan worden. Normaal gesproken kan namelijk bij de formule voor de waarde geen relatieve verwijzing opgenomen worden.

Deze workaround is bij een grote tabel natuurlijk geen doen.
 

Bijlagen

  • pictogrammenserie (AC) - rebmog.xlsx
    9,7 KB · Weergaven: 33
Kijk, naar dit soort creativiteit was ik op zoek! Dit is voor mij wel werkbaar, want ik heb geen grote tabel, slechts 9 á 10 rijen.

Hartelijk dank.
 
Indien wel veel rijen met vba macro
 

Bijlagen

  • pictogrammenserie (AC)(JP).xlsm
    26,8 KB · Weergaven: 25
@JeanPaul28
Deze macro werkt alleen in een Nederlandstalige Excel-versie. Het met VBA plaatsen van de formule "=INDIRECT(""C""&Rij())" zal in andere taalversies een foutmelding geven. Daarnaast zou ik bij een groot aantal rijen de functie Indirect niet gebruiken. Dit is een volatiele functie. Dit had ik gebruikt om het kopiëren van regels mogelijk te maken, maar is bij VBA niet nodig. Ik denk dat de macro vereenvoudigd kan worden tot:
Code:
Sub PlaatsPictoRebmog()
    Set r = Range("B2:B11")
    r.FormatConditions.Delete
    For Each cl In r
        cl.FormatConditions.AddIconSetCondition
        cl.FormatConditions(1).SetFirstPriority
        With cl.FormatConditions(1)
            .ReverseOrder = True
            .IconSet = ActiveWorkbook.IconSets(xl3Triangles)
        End With
        With cl.FormatConditions(1).IconCriteria(2)
            .Type = xlConditionValueFormula
            .Value = "=$C$" & cl.Row
            .Operator = xlGreaterEqual
        End With
        With cl.FormatConditions(1).IconCriteria(3)
            .Type = xlConditionValueFormula
            .Value = "=$C$" & cl.Row
            .Operator = xlGreater
        End With
    Next
End Sub
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan