Pieeeeeeep, piep, piep en geen beeld

• Onderwerp starter Onderwerp starter vgamb
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vgamb

Gebruiker
Lid geworden
28 dec 2009
Mijn Acer Aspire 9300 geeft bij het opstarten een lange piep, gevolgd door twee korte piepjes.
Hoop geoek op internet levert het vermoeden dat mijn videokaart kapot zou kunnen zijn.
Kan iemand dit bevestigen? En als dat zo is, weet iemand waar deze zit in de laptop?
Heb gisteren alle schroefjes losgehad die ik tegenkwam, maar veel verder dan de geheugenkaartjes en de WLAN kwam ik niet :o

Helluppp

in een laptop is de vga kaart meestal een ingesoldeerde chip,dus of je die kan vervangen?????????

Dat meen je niet zeker...?
Maar ik las berichten van mensen die andere videokaarten in hun laptop zetten om ermee te kunnen gamen etc...

Hoi,

Bij de duurdere zou het inderdaad kunnen dat daar een losse kaart zit die je zou kunnen vervangen maar denk dat de acer 9300 daar niet onder valt (niet rot bedoeld hoor) en gezien de leeftijd wordt het denk ik te duur om te laten repareren.

De piepjes, 1 lang, 2 kort duiden bij de meeste bios versies inderdaad op een defecte video-chip.
Oorzaak bij een Acer is vaak een defecte koeling.
Soms een vervuilde koeling.

Het vervangen van de chip is zeker mogelijk.
Alleen moet je daar expert voor zijn, en dure apparatuur hebben.
Het soldeer zit namelijk tussen de chip en de printplaat in.
Zie onderstaande video.
http://www.youtube.com/watch?v=JiY9ryVPi7M

Dus voor ons niet te doen, en je zal ook nog een vervanger moeten zien te vinden is mijn idee of heb ik dit mis.

Hoi ronnie1,

Gaat dat lukken bij een notebook wat niet meer opstart je moet het volgens mij eerst installeren.

Dat programmaatje kun je toch op een andere PC installeren ?

Hoi,

Oke het is nog vroeg, dacht dat de piepjes automatisch werden uitgelegd op de pc met problemen maar je zal het moeten opgeven hoeveel piepjes je hoort en dan geeft dit programma de oplossing dus in dit geval de videokaart;)

Hij is dus rijp voor de sloop :-(
Weet iemand hoe ik eventueel nog data kan herstellen vanaf de HD?

:confused:

Weet iemand waar de HD zit, en of deze eenvoudig is te verwijderen?
De rest kan volgens mij de kliko in.

Het jammere, hij start gewoon op, zelfs Skype meldt hij gewoon aan, alleen ik zie niks :-(

HDD zit vaak aan de onderkant haal wat schroefjes weg en gij zult vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan