piekstroom

Status
Niet open voor verdere reacties.

bwwtje

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
2 jan 2006
Vorige week na een korte stroomstoring waarschijnlijk piekstroom gehad en sindsdien stopt mijn computer er mee. Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken om het probleem te verhelpen (en wat het prbleem is), voordat ik echt de hele computer overhoop moet gaan halen? O ja, weet iemand ook of ik deze schade kan verhalen op de energieleverancier?
Alvast bedankt voor de reacties,

Bwwtje

Doet hij helemaal niets meer, of krijg je foutmeldingen?
Met welke versie van Windows werk je?

Piekstroom kan tot gevolgen hebben dat je moederbord, voeding of andere hardware ernstig wordt beschadigt.
Als je een inboedel verzekering hebt kun je de schade misschien bij die verzekering vergoed krijgen.
Ik zou zeggen, informeer even bij je verzekering.
Het energie bedrijf is naar mijn weten niet aansprakelijk.

bwwtje zei:
Vorige week na een korte stroomstoring waarschijnlijk piekstroom gehad en sindsdien stopt mijn computer er mee. Heeft iemand enig idee waar ik moet gaan zoeken om het probleem te verhelpen (en wat het prbleem is), voordat ik echt de hele computer overhoop moet gaan halen? O ja, weet iemand ook of ik deze schade kan verhalen op de energieleverancier?
Alvast bedankt voor de reacties,

Bwwtje

voeding is mss om zeep ...
verhaal ==> brandverzekering ==> vrijstelling 198 € ( in Belgie )
de energieleveranciers schrijven in de kleine lettertjes dat JIJ moet bewijzen dat zij in de fout zijn gegaan.

jammer zeg,

maar het kan idd want ik heb aan de stroomstoring met de hevige sneeuwval in november laatst een cd brander naar z'n grootje. Het was daarintegen geen piekstroom maar stroomdip(s) waardoor de betreffende pc helemaal over ze zeik ging en ik hem alleen nog maar uit kreeg door de stekker te trekken. Hij startte gelukkig weer gewoon op maar de brander deed het niet meer. Ik heb geluk gehad denk ik.
Mocht je uiteindelijk gevonden hebben wat er kapot is aan je systeem kijk dan eens voor een overspannings-beveiliging. Ofwel in een lange stekkerdoos waar ze je op elke pc beurs mee doodgooien of een losse overspanningbeveiliging die je in het stopkontakt steekt en daar weer je stekker in waar de pc aan hangt. Wil je het echt proffesineel aanpakken kijk dan eens voor een zogenaamde UPS (Uninterupteble Power Supply) oftewel een geavanceerde backupvoeding voor je PC. Kijk maar eens op internet voor meer info.

Succes:thumb:

StierHerman zei:
Het was daarintegen geen piekstroom maar stroomdip(s) waardoor de betreffende pc helemaal over ze zeik ging en ik hem alleen nog maar uit kreeg door de stekker te trekken
Hee, dit is interessant om te lezen.
Hier had ik nog nooit van gehoord. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan