Piep in koptelefoon als ik een muis gebruik

Status
Niet open voor verdere reacties.

martijn12321

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2011
Hallo,

Ik heb een laptop die een rare, hoge, constante piep geeft als er een muis is ingestoken. Als ik deze eruit haal is het weg.
Hoe kan dit? Hoe kan ik dit fixen?
Drivers geinstalleerd, is met alle koptelefoons/losse speakers.

Bedankt!! :thumb:

Het is toch een "Muis" :d
Sorry ik kan je niet helpen. Misschien iemand anders?

Kijk eens in de configuratie van de geluidskaart of de microfooningang niet op boost staat o.i.d

Is het een draadloze muis? dan zou je last kunnen hebben van interferentie, ook een andere USB ingang geprobeerd?

@bron er staat toch muis?
@LangePier is niet draadloos. En als ik aan de andere kant van laptop stop in een usb 3.0 poort is het idd weg! Maar ik gebruik die poorten meestal al voor hdd's etc.
@dennis zie hierboven, dus heeft denk ik niet met muis te maken maar met usb poort ofzo.

Alvast bedankt!

...een muis hoort toch te piepen :d
Configuratiescherm\Programma's\Programma's en onderdelen : staat er een USB driver waarvan een recentere versie te downloaden is?

Haha de muis piept ook niet maar de geluidskaart denk ik (iig de piep hoor ik door de externe speakers/koptelefoon).
Nee, niks gevonden. Ook even via apparaatbeheer geprobeerd, maar ook niks!

Muis aansluiten
In apparaatbeheer de driver van je externe muis verwijderen (bij Muizen)
Opnieuw opstarten
De muis-driver wordt automatisch geinstalleerd.
Kweetniet of dit de oplossing is maar wel het proberen waard.

rechtermuisknop op speaker(rechts-onder op je scherm), opnameapparaten, klip op de microfoon waar standaardapparaat bij staat, klik dan op eigenschappen, klik dan op niveaus.

Dit zijn de instellingen die ik dan zie: 2013-08-21 13_54_19-Piep in koptelefoon als ik een muis gebruik.png
Ik heb even de mic gedempt, maar dat is het dus ook niet.
Ik denk ook niet dat het iets met de mic temaken heeft, want het is alleen als ik de muis in de 2.0 ingang ipv 3.0 heb en alleen door de koptelefoon/externe speakers. Verder is de piep ook te zacht en klink die anders als bij het rondzingen van een microfoon.

Bedankt voor de hulp! :thumb:

Tis een interferentiestoring, wat ook kan ontstaan via de smoorspoelen op het mobo en omdat een microfooningang erg gevoelig is, en nog meer als de boost open staat, zou die dat op kunnen pikken, heeft dan ook verder niets te maken met akoestische terugkoppeling, rondzingen dus.

Vraag is waar dat geluid uit komt, uit de speakers dan gaat het via de geluidschip, geluid dempen dan maar?, zo niet dan gaat het via zo'n smoorspoel en valt er weinig aan te doen.

Je zou nog kunnen nagaan welke 3e party chips voor geluid, wifi, lan etc. erop/erin zitten, kijk met Speccy b.v. en de Windows 8 drivers bij de fabrikanten ophalen en installeren.

Hallo

"een laptop " ... persoonlijk weet ik graag over welk merk/typenr/ouderdom laptop we spreken.

Toch een poging ...

Is deze "storing" aanwezig op zowel batterijvoeding , alsook netvoeding ???

Indien enkel op netvoeding , en indien de netstekker voorzien is van een geaarde netstekker --> is deze wel aangesloten op een korrekt werkend geaard stopkontakt ???

Peter

Is deze "storing" aanwezig op zowel batterijvoeding , alsook netvoeding ?
^ Goede vraag.

is deze wel aangesloten op een korrekt werkend geaard stopkontakt
^ Waarom geaard stopcontact? Veel huizen hebben geen randaarde in huis-/slaapkamer.

martijn12321, gebruik je DLan (netwerk via 230V bedrading)?

Tis heel raar, niet op usb3 en wel op usb2... :confused:

Laatst bewerkt:
Hallo

"Waarom geaard stopcontact? Veel huizen hebben geen randaarde in huis-/slaapkamer."

Indien er een aardingsaansluiting is voorzien b.v.b. desktop p.c. , en deze wordt aangesloten op een NIET geaard stopkontakt , dan staat de ganse metalen systeemkast op een potentiaal van +/- 115V :o

Laptop's adaptors hebben soms ook een geaarde stopkontakt aansluiting .... de aarding wordt dan gebruikt om het ganse zootje op H.F niveau te ontstoren. (geschakelde voeding)

Eventuele opbouw van statische elektriciteit wordt ook afgevoerd via de aardingsaansluiting.

Peter

"metalen systeemkast op een potentiaal van +/- 115V"
^^ dan is NL binnenkort een stuk rustiger :D

Dit hoort niet zo te zijn. In oude energievoorzieningen (zoals vroeger in Rotterdam) waren de 'nul' en de 'fase' 110V tov de aarde. De aarddraad hoort altijd gelijk te zijn aan het aardpotentiaal.

Er zijn 3 mogelijkheden als er spanning op je pc staat.
. defecte pc, dan is het handig als de pc op randaarde is aangesloten.
. electrostatische lading, dit is voor ons minder erg (vervelend voor pc).
. slechte (of geen) aardpen verbinding.

Als de pc-kast een potentiaal heeft tov aarde dan zou ik de voeding vervangen en de waterput opentrekken om de aardpen (aard-electrode) te controleren.

In NL hebben we een echte 'nul' draad, een 'fase' draad en een echte aarddraad (via aardpen). De aarddraad van een steker is inderdaad verbonden met het chassis ivm veiligheid. De 'nul' en 'fase' echter nooit!!
Mocht door een defect in de pc de stroom tussen de 'nul' en 'fase' verschillend zijn dan zal de automaat in de groepenkast de boel onderbreken. De oude zekeringen (stoppen) doen dit niet, tenzij de stroom boven de waarde van de zekering uitkomt.

Vroeger deden sommige TV en Radio fabrikanten dit trouwens wel. Ze verbonden gewoon 1 draad aan het chassis. Er werd toen vanuit gegaan dat de houten of plastic behuizing voldoende was voor de veiligheid. Maar je begrijpt... dit mag nu niet meer.

**aanvulling
En met je eens dat randaarde (en afscherming) tegenwoordig ook worden gebruikt voor HF en statische electriciteit. Oorspronkelijk is randaard in het leven geroepen voor onze veiligheid.

Laatst bewerkt:
mijn laptop is een Medion MD 99044 met Windows 8.
Probleem is met en zonder lader.
Ik gebruik een draadloos netwerk.

netfilter_belling_lee_schema.jpg

Staat gewoon 115V op aarde dus op alles van metaal van de computerkast door het netfilter, is helemaal geen fout o.i.d. en is maar een paar milliampère, je voelt wat prikkeling.
Vaak wel weggevoerd via de lan en eventueel een coax aansluiting indien een tv kaart maar dat is op zich niet de goede manier, aardedraad trekken wel.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan