Piep zodra USB apparaat aangesloten wordt

• Onderwerp starter Onderwerp starter vox
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

vox

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2005
Hallo,

Mijn computer maakt een heel hoog piep geluid zodra ik me externe harde schijf of me Card reader via USB aansluit. Maar zodra ik me USB Bluetooth aansluit doet hij dit niet. Heeft iemand een idee wat dit geluid van veroorzaken??

alvast Bedankt.

De beeper op je moederbord maakt het geluid, maar is het zodanig vervelend dat je het uit wilt schakelen dan? Blijft het voorduren?

Het is een constante hele hoge piep. Het liefst zou ik het wel weg willen hebben ja.
En nog iets raars. Ging gister GRID spelen en tijdens het spelen haperde hij soms en precies gelijk werd die piep ook minder (beetje moeilijk uit te leggen)

Mijn systeem:

AMD Athlon 64 3400+
MSI K8N Neo
Geforce 7600GT
1.5 GB RAM
Externe HD : WD My book

Hoeveel watt is je voeding en hoe oud is die? Pas geleden nieuwe hardware gekocht?

Als het goed is kan je de piep uitschakelen in de bios. zoniet moet je het even zeggen dan zoek ik morgen even verder, ik heb dadelijk een diploma uitreiking!

Mijn voeding is 120 of 160 watt. Ik weet niet precies hoe oud hij is, maar inidegeval niet nieuw:p Uhm waar zou dat moeten staan in de bios??

Geslaagd of naar een geslaagde toe??

bedankt voor de reacties

''Als ik mijn onboard sound in de BIOS uitzet is de piep weg. Weet iemand wat ik nog kan doen om dit te verhelpen?'', dat moet je echt even zelf zoeken want er zijn veel verschillende biossen (wat is het meervoud? :p)

---------------------------

''leg de draad van je muis een van de boxen af, daar kreeg ik altijd ook zo'n knake piep door''

---------------------------

''Het zijn de slecht gefilterde harmonische van de spanningsregelaars op het moederbord die die hoge irritante fluittoon produceren. :'(

Een ander merk voeding zou kunnen helpen als deze een betere blokgolf zou produceren, dat merk je alleen als je hem al gekocht en ingebouwd hebt.''

----------------------------

''Ik had ook die irritante piep en ben gaan luisteren met een pvc pijpje waar deze precies vandaan kwam. Het bleek te gaan om de 2 koperen rondjes boven de mosfets.
Ben toen gaan zoeken op GoT en kwam bij dit topic terecht. Net heel het topic gelezen, en er kwam iemand met de oplossing om "hot-glue" op die koperen rondjes te smeren. Dit heb ik dus gedaan en die piep is verdwenen.''

----------------------------

Dit komt allemaal van anders site, moet je maar wat van proberen. Durf je je pc open te maken om hem schoon te maken? Ik heb namelijk gelezen dat CRT-monitors ook beginnen te piepen als er teveel stof in komt. 1 ding is in ieder geval duidelijk het is het moederbord.. (toch?) 120/160 watt is erg weinig maar nu ik wat meer info gelezen is er een kleine kans dat het je voeding is, kijk of je bij iemand iets kan lenen met een nieuwere en sterkere voeding.

geslaagd (vrijdag diplomauitreiking) en gistr naar een geslaagde toe (me zus.. :p)
Mvg phantom

Als je gewoon aleen de biep weg wilt kun je even kijken in je computer naar een klein boxje. Aan dit boxje hangt een draadje (logisch :p), volg dat draadje en trek het dan van je mobo af.

Het kan ook zijn dat je mobo een geintegreerde luidspreker heeft en dan moet je zoals de vorige poster al zij idd in de bios zijn

ow, aan mijn beeper hangt geen draadje, magoed bij mij piept ie ook alleen in linux.. :eek:

Oke bedankt voor de reacties. Kan morgen voeding van een vriend van me lenen:D dus ga ff kijken of dat wat uitmaakt.

en anders ff goed luistere waar het precies vandaan komt en misschien eens kijken of dat hot-glue helpt.

had trouwens dat speakertje er uit gehaald maar dat maakte niks uit.

@phantom819: Gefeliciteerd :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan