''Als ik mijn onboard sound in de BIOS uitzet is de piep weg. Weet iemand wat ik nog kan doen om dit te verhelpen?'', dat moet je echt even zelf zoeken want er zijn veel verschillende biossen (wat is het meervoud?

)
---------------------------
''leg de draad van je muis een van de boxen af, daar kreeg ik altijd ook zo'n knake piep door''
---------------------------
''Het zijn de slecht gefilterde harmonische van de spanningsregelaars op het moederbord die die hoge irritante fluittoon produceren. :'(
Een ander merk voeding zou kunnen helpen als deze een betere blokgolf zou produceren, dat merk je alleen als je hem al gekocht en ingebouwd hebt.''
----------------------------
''Ik had ook die irritante piep en ben gaan luisteren met een pvc pijpje waar deze precies vandaan kwam. Het bleek te gaan om de 2 koperen rondjes boven de mosfets.
Ben toen gaan zoeken op GoT en kwam bij dit topic terecht. Net heel het topic gelezen, en er kwam iemand met de oplossing om "hot-glue" op die koperen rondjes te smeren. Dit heb ik dus gedaan en die piep is verdwenen.''
----------------------------
Dit komt allemaal van anders site, moet je maar wat van proberen. Durf je je pc open te maken om hem schoon te maken? Ik heb namelijk gelezen dat CRT-monitors ook beginnen te piepen als er teveel stof in komt. 1 ding is in ieder geval duidelijk het is het moederbord.. (toch?) 120/160 watt is erg weinig maar nu ik wat meer info gelezen is er een kleine kans dat het je voeding is, kijk of je bij iemand iets kan lenen met een nieuwere en sterkere voeding.
geslaagd (vrijdag diplomauitreiking) en gistr naar een geslaagde toe (me zus..

)
Mvg phantom