Ik heb vrijdagavond een nieuwe voeding en videokaart in m'n pc gedaan. Het heeft het hele weekend supergoed gedraaid, geen enkel probleem, tot zondagavond. Pc had de hele dag aangestaan en ineens bevroor het beeld. Ik heb opnieuw opgestart en bij het opstarten ging wel alles normaal draaien (normaal geluid van voeding die aangaat e.d.) maar er klonken steeds hele harde pieptonen en het scherm bleef zwart. Het waren lange pieptonen met lange stiltes daartussen en dat bleef maar doorgaan. Ik dacht eerst dat het aan het geheugen lag, dus heb het steeds met een van de twee kaartjes op verschillende plekken geprobeerd. Ik kreeg 'm op een gegeven moment aan zonder piepen, maar scherm bleef zwart. Later nog op dezelfde manier geprobeerd maar toen was er ineens wel weer het piepen. Ook nog m'n videokaart er uit gehaald en zo opgestart (heb ook nog onboard videokaart) maar ook piepen.
Ik hoopte nog even dat de boel 'alleen maar' oververhit was, maar ook vanmorgen na een nacht uitstaan begon het te piepen.
Wat ik er aan vervangen heb zijn:
Videokaart: Club3D 7600 GT (had eerst een mindere kaart van Geforce)
Voeding: Coolermaster 430W (had eerst een 250W voeding)
Daarnaast vorige week nog 512mb geheugen erbij gedaan, precies eenzelfde kaartje als er al in zat
Rest van m'n systeem.
ASUS A7V8X-MX/LAN/ATA133
AMD Athlon XP Retail 2000+
1024 MB DDR-ram
Ik hoop echt dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn!
Ik hoopte nog even dat de boel 'alleen maar' oververhit was, maar ook vanmorgen na een nacht uitstaan begon het te piepen.
Wat ik er aan vervangen heb zijn:
Videokaart: Club3D 7600 GT (had eerst een mindere kaart van Geforce)
Voeding: Coolermaster 430W (had eerst een 250W voeding)
Daarnaast vorige week nog 512mb geheugen erbij gedaan, precies eenzelfde kaartje als er al in zat
Rest van m'n systeem.
ASUS A7V8X-MX/LAN/ATA133
AMD Athlon XP Retail 2000+
1024 MB DDR-ram
Ik hoop echt dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn!