Piepen bij opstarten na vervangen voeding en videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Naamah

Gebruiker
Lid geworden
2 apr 2007
Ik heb vrijdagavond een nieuwe voeding en videokaart in m'n pc gedaan. Het heeft het hele weekend supergoed gedraaid, geen enkel probleem, tot zondagavond. Pc had de hele dag aangestaan en ineens bevroor het beeld. Ik heb opnieuw opgestart en bij het opstarten ging wel alles normaal draaien (normaal geluid van voeding die aangaat e.d.) maar er klonken steeds hele harde pieptonen en het scherm bleef zwart. Het waren lange pieptonen met lange stiltes daartussen en dat bleef maar doorgaan. Ik dacht eerst dat het aan het geheugen lag, dus heb het steeds met een van de twee kaartjes op verschillende plekken geprobeerd. Ik kreeg 'm op een gegeven moment aan zonder piepen, maar scherm bleef zwart. Later nog op dezelfde manier geprobeerd maar toen was er ineens wel weer het piepen. Ook nog m'n videokaart er uit gehaald en zo opgestart (heb ook nog onboard videokaart) maar ook piepen.
Ik hoopte nog even dat de boel 'alleen maar' oververhit was, maar ook vanmorgen na een nacht uitstaan begon het te piepen.

Wat ik er aan vervangen heb zijn:
Videokaart: Club3D 7600 GT (had eerst een mindere kaart van Geforce)
Voeding: Coolermaster 430W (had eerst een 250W voeding)
Daarnaast vorige week nog 512mb geheugen erbij gedaan, precies eenzelfde kaartje als er al in zat

Rest van m'n systeem.
ASUS A7V8X-MX/LAN/ATA133
AMD Athlon XP Retail 2000+
1024 MB DDR-ram

Ik hoop echt dat iemand een idee heeft wat er aan de hand kan zijn!

Daar komen we waarschijnlijk wel achter, het enige dat jij hoeft te doen is het merk van het bios te geven en de hoeveelheid en lengte van de piepjes.

Tsja.. dat is dus het punt.. het merk van je bios kan je zien als je opstart en dát lukt nou net niet! Het boekje waarin dat soort dingen staan ben ik natuurlijk ontzettend kwijt. Ik weet wel wat voor moederbord ik heb: Asus A7V8X-MX.
Ik heb al op die verschillende 'beepcodes' gezocht en ik denk dat het deze is (dan zou ik een Award bios hebben en heb gevonden dat die bios op zich vaak voorkomt bij Asus, of zegt dat niks?):
Repeating (endless loop) Memory error Check for improperly seated or missing memory.

Dan zou er dus toch iets met m'n geheugen zijn.. maar ik heb al van alles daarmee geprobeerd; kaartjes een voor een op de verschillende plekken e.d.. En ik kan me ook slecht voorstellen dat zomaar ineens toevallig twee dagen nadat ik voeding en videokaart heb vervangen allebei mn geheugenkaartjes het zouden begeven!
Kan helaas niet geheugen uitwisselen met een andere pc om te zien of dat het is.

heb je ook je oude beeld kaart nog.
is maar een idee om deze ff terug te plaatsen.
en dan nog eens de pc te starten om uit te sluiten dat het de nieuw beeld kaart is die moerlijk doet.

Had al zonder videokaart geprobeerd, want heb er ook een onboard, maar zal vanavond ook de oude nog even terugplaatsen en zien of dat wat uithaalt

Daarnet toch nog even met de geheugenkaartjes zitten proberen, een voor een op de verschillende plekken en ineens na een paar keer ging ie aan! Draaide allemaal weer helemaal gewoon. Na een tijdje bevroor het beeld weer, opnieuw opstarten en deze keer bleef het scherm zwart, nog een keer opnieuw opstarten en nu weer het piepen. Weer eindeloos met de geheugenkaartjes zitten proberen, maar hij blijft piepen bij het opstarten.

Dat geheugenkaartje dat je bij heb bij geplaatst, is die neiuw of gebruikt?
Wanr het heeft er toch alle schijn van dat je een geheugenprobleem hebt.

Nieuw. Maar er kan niks echt helemaal kapot zijn, omdat hij het nog wel even deed daarnet. Heb ook steeds een voor een met een kaart in de verschillende slots geprobeerd, maar toch steeds piepen. Ik snap er echt niks meer van :confused:

Ik heb niet alle reacties gelese, maar...

In de GEforce 7600 GT zit een Extra stroomaansluiting net als mijn geforce 6800 XTreme
Ik was die eerst ook vergeten en toen als ik m aan deed kreeg ik ook een piep, na heel dom een uurlang te mopperen en te peinse zag k een los stekkertje hangen :o }
Die erin en weg gepiep en alles deed het,

Omdat je een nieuwe voeding heb ben je die miss vergeten aan te sluiten, miss ff chekken :)

Succes

Nee, heb geen extra stroomaansluiting.. Ik heb de 7600 GT voor AGP, die heeft geen extra stroomding. Ik denk dat jij die voor PCI-e hebt, die heeft dat volgens mij wel.

Ik heb de geheugenmodules laten testen bij de computerwinkel, waren in orde. Het is nu weer ruim twee weken goed gegaan, ook als mijn pc in het weekend bijvoorbeeld de hele dag aanstond.
Gisteravond ging het weer mis. Het scherm bevroor weer, muis en toetsenbord reageerden niet. Opnieuw opstarten en ja hoor... weer piepen! Vanmorgen weer de geheugenmodules paar keer er in en er uit, maar geen resultaat. Als ik het vanavond dan nog eens probeer dan krijg ik m waarschijnlijk wel weer aan, tenminste.. zo ging dat afgelopen keren.

Wat kan er aan de hand zijn waardoor mijn computer twee weken lang prima draait en dat het dan ineens weer misgaat? Ik wil m best wegbrengen naar de computerwinkel, maar dat is ook zo stom als alles wel gewoon werkt (er vanuitgaande dat ik 'm vanavond weer aan de praat krijg..). Kan ik zelf nog dingen testen om er achter te komen wat er aan de hand is?

Dit wordt volgens mij een moeilijke discussie :) Ik heb echt geen ding waar stroom in kan op mijn videokaart! Ik heb 'm er nog eens uitgehaald en bekeken en er zit nergens zo'n ding waar een stekkertje van mijn voeding in kan. Echt niet..

Bovendien zal daar het probleem niet zitten, omdat ik m ook al eens heb teruggewisseld met mijn oude videokaart en dat haalde niets uit.

Hier staat een plaatje van mijn videokaart, daar zit volgens mij ook geen stroomaansluiting op.. https://www.prolink-usa.com/image/VTV-7600GT-256P_2_1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn die geheugenmodule van verschillende merken?

Krijg je ook wel eens een BSOD met een foutcode? eventueel op te roepen door in de geavanceerde opties in systeem, configuratiescherm, bij de opstart en herstelinstellingen de computer automatisch opnieuw opstarten, uit te vinken.

Denk het wel, ze zien er ietsjes anders uit. Maar heb ook al geprobeerd met 1 module tegelijk, dus denk dat het daar niet in kan zitten.

Foutcodes niet gehad. Mijn computer start zich ook niet zelf opnieuw op. Hij bevriest en dan moet ik m zelf uit zetten. Heb wel teruggezocht in zo'n overzicht met foutmeldingen van het systeem, maar daar niets in kunnen vinden.

Een freeze ontstaat altijd in de videokaart, heb je die andere nog om het daarmee te proberen?

En wat doet die PC in veilige modus?
Als het daar niet gebeurd, ligt het aan de drivers ervan, die worden dan namelijk niet geladen.

Ja, nieuwe videokaart al vervangen door oude en dat haalde niets uit. Opstarten in veilige modus heb ik nog niet geprobeerd. Ik krijg 'm nu even helemaal niet meer aan, daarna kan ik het wel proberen.. het punt is alleen dat het dus ook twee weken goed kan gaan. Dan zou ik echt heeeeel lang in veilige modus moeten werken om er achter te komen of het daar ook gebeurd.

Ik kan er ook geen broodje van bakken, probeer het ook nog eens met die oude voeding, zo kaal mogelijk, om de belasting niet te hoog te laten worden, want ik ga nu die nieuwe voeding ervan verdenken.

Alle condensatoren op het moederbord zien er nog goed uit? geen bolle ertussen ofzo.

Ik heb mn pc alweer helemaal teruggemaakt zoals hij eerst was. Dus met oude voeding, videokaart en alleen de eerste geheugenmodule. Dat veranderde niks, dus heb niet zo heel veel zin om dat nog eens te gaan proberen.
Als jij denkt dat het de voeding is is het dan logisch dat ik na wisselen/opnieuw indoen van de geheugenmodules m weer aan de praat krijg? Dat werkt ook niet elke keer, maar de keren dat het lukte waren na proberen met de geheugenmodules.
En de voeding slaat wel gewoon aan elke keer als ik m opstart.

Of mn moederbord er nog goed uitziet durf ik niet te zeggen. Er zitten zooooveel kleine dingetjes op en ik heb geen idee hoe die er uit horen te zien..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan