Piepen moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

SSchermer

Gebruiker
Lid geworden
11 feb 2011
Goedemorgen,

Ik heb onlangs op mijn oude pc Windows opnieuw geïnstalleerd dit liep allemaal perfect, nadat ik mijn computer had afgesloten heb ik mijn videokaart er voorzichtig ingeduwd, toen ik de pc vervolgens wilde starten kreeg ik een eentonige lange piep die iedere keer na 2 seconde weer werd herhaald. Ik heb al verschillende dingen geprobeerd: mijn geheugenbankjes verwisseld met andere uit een computer die wel werkte, mijn videokaart verwijderd en er opnieuw ingezet, mijn voedingskast vervangen uit een werkende pc, dit heeft allemaal niet geholpen en de pc blijft piepen. Is mijn PC defect?

Welk moederbord? En heb je al in de handleiding van het moederbord gekeken om te zien wat die piep betekent?

Ron

dit is wat ik het eerste vind voor jou: 1 pieptoon DRAM-refresh mislukking. Er is een probleem in het systeem geheugen of het moederbord.

anders moet je even kijken op deze site: http://www.bioscentral.com/ (aan de rechterkant staat bios beeb codes daar je merk bios selecteren)

Laatst bewerkt:
ik heb een vraag

je zegt na de installatie heb je de videokaart erin gedaan

dus ik neem aan de je eerst via de onboard videokaart je beeldscherm had aangesloten . (onboard is video aansluiting op je moederbord)

als dat zo is probeer het dan is via de onboard geeft ie dan dezelfde melding ?

en die geheugen bankjes die kan je zomaar niet uit wisselen daar zitten ook weer verschillen in
(tenzij ze hetzelfde zijn of het moet ondersteund worden door je moederbord )

je kan het wel controleren met een programma memtest

Memtest Link Website

Laatst bewerkt:
haal alles eruit, verwijder al het stof en probeer het opnieuw, als het dan niet lukt check je HDD (je weet maar nooit) en heb je lichtjes op je MB zitten?? die vertellen een helehoop!
Als het zo is kan je de lichtjes hier posten waarvan het is en welke aan (of uit) staat??

Thanks

Helaas geen lichtjes op mijn moederbord, ik ben nu opzoek naar de code van het moederbord alleen heb geen idee waar deze code zich bevind

blijft dat piepje gewoon oneindig doorgaan , hij valt niet uit dus en start niet opnieuw op ?

Die blijft oneindig doorgaan dus geen opnieuw starten, ook totaal geen signaal zegt de computer dus gewoon een zwart beeld.

het probleem zit waarschijnlijk toch in je geheugen of in je moederbord die het geheugen niet meer kan lezen

hoeveel aansluitingen op je moederbord heb je voor je geheugen dimms , als het er 4 zijn probeer is de andere 2 uit ( geen idee of dat uitmaakt )

als je 2 geheugen dimms hebt probeer het is op te starten met 1 als dat niet helpt probeer je uiteraard de ander ( het zomaar uitwisselen van geheugen dimms uit een andere computer kan niet altijd )

je kan ze ook controleren door het programma memtest te draaien zoals ik al eerder aangaf in een link hierboven

Ik heb slechts 2 dimms maar dit heb ik ook al geprobeerd met 4 verschillende bankjes dit werkt dus niet, en ik kan dus niet het programma draaien omdat ik geen beeld heb.

oke en je hebt een aansluiting op je moederbord om een beeldscherm aan te sluiten

en je hebt een losse videokaart

als dit klopt sluit je beeldscherm even op de andere aansluiting aan
(als je hem aansluit op je onboard videokaart op je moederbord haal dan even je videokaart eruit)

als je nog een computer beeldscherm tot je beschikking hebt probeer dat dan ook even uit

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan