Piepen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Als je die linkt dus gevolgt heb kan je daar uit opmaken dat je een kapotte videokaart hebt

Geplaatst door harmen__666
Als je die linkt dus gevolgt heb kan je daar uit opmaken dat je een kapotte videokaart hebt
Ik telde verkeerd!!! Moeilijk he? Het zijn er 10 dus volgens de site iets met...Shutdowm CMOS
Abracadabra!!!
Ger

Tijd voor een goede nachtrust voor je :)

Ik denk dat je door je CMOS te restten wel kans maakt dat je pc het weer doet.

CMOS resetten doe je door de battery van het mobo te halen. na 1 min weer terug stoppen

of

je stopt jumper 1 even op pin 2&3

HIer gaat verder niets door verloren hoogtens wat bios instellingen.........

Tijd voor een goede nachtrust voor je :)

Ik denk dat je door je CMOS te restten wel kans maakt dat je pc het weer doet.

CMOS resetten doe je door de battery van het mobo te halen. na 1 min weer terug stoppen

of

je stopt jumper 1 even op pin 2&3

HIer gaat verder niets door verloren hoogtens wat bios instellingen.........
Sorry laatste vraag wat is de Jumper?
Groet Ger

Ik hoop dat dat werkt... bij AMI zijn ze een beetje depri over die errorcode:

http://www.ami.com/support/doc/AMIBIOS-codes.pdf

Number of Beeps: 4-7, 9-11

Fatal error indicating a serious problem with the system. Consult your system manufacturer.

Before declaring the motherboard beyond all hope,
eliminate the possibility of interference by a malfunctioning add-in card. Remove all expension cards except the video adapter.
- If the beep codes are generated even when all other expansion cards are absent, the motherboard has a serious problem. Consult your system manufacturer.
- If the beep codes are not generated when all other expansion cards are absent, one of the add-in cards is causing the malfunction. Insert the cards back into the system one at a time until the problem happens again. This will reveal the malfunctioning add-in card.

Maar CMOS resetten is inderdaad ook iets dat ik zou proberen. Zie bijlage voor een plaatje waar de CMOS jumper bij jouw moederbord zit (screenshot uit de PDF manual ervan)

Laatst bewerkt:
Als je de die jumper op reset zet doet ie inderdaad niets, dat is wel normaal. Maar nu je de jumper waarschijnlijk weer teruggezet hebt en hij piept nog steeds kan je proberen alle kaarten eruit te halen behalve de videokaart... i'll keep my fingers crossed...

Geplaatst door nteusink
Als je de die jumper op reset zet doet ie inderdaad niets, dat is wel normaal. Maar nu je de jumper waarschijnlijk weer teruggezet hebt en hij piept nog steeds kan je proberen alle kaarten eruit te halen behalve de videokaart... i'll keep my fingers crossed...

me2 :)

(foutje, je moet inderdaad wel de jumper weer terug zetten voor je de pc aanzet)

me2 :)

(foutje, je moet inderdaad wel de jumper weer terug zetten voor je de pc aanzet)
De kaarten had ik daarvoor al eruit gehaald moet ik dat nu weer doen?

Alleen mobo geheugen en videokaart laten zitten.

hdd, floppy en overigekaarten allemaal los halen ook de flatcable's verwijderen.

En nu weer hopen...........

geheugen al wel weer is aan gedrukt? Je kan als je meerdere modules hebt ook is met 1 proberen en dan is met de ander. zorg wel ie altijd in bank 1 zit.

anders weet ik het ook echt niet meer.

Alleen mobo geheugen en videokaart laten zitten.

hdd, floppy en overigekaarten allemaal los halen ook de flatcable's verwijderen.

En nu weer hopen...........

geheugen al wel weer is aan gedrukt? Je kan als je meerdere modules hebt ook is met 1 proberen en dan is met de ander. zorg wel ie altijd in bank 1 zit.

anders weet ik het ook echt niet meer.
Ik heb nu alles gedaan en hij blijft Piepen helpt misschien een nieuwe battery?
In ieder geval Bedankt voor alles ALLEMAAL !!!
Ger

Nou inderdaad, daar zou het ook nog aan kunnen liggen. Hoe oud is dat mobo?

En graag gedaan hoor, jammer dat ondanks alle inspanningen het niet heeft mogen baten :(

Nou inderdaad, daar zou het ook nog aan kunnen liggen. Hoe oud is dat mobo?

En graag gedaan hoor, jammer dat ondanks alle inspanningen het niet heeft mogen baten :(
ongeveer 2 1/2 jaar dus nog niet zo oud denk ik of wel?
Ger

Nee tenzij je hem 24uur p/d hebt aan staan :)
Nee joh hij staat wel vaak aan maar geen 24 uur per dag. Ik probeer het morgen wel met een nieuwe battery anders kom ik wel weer terug op Help Mij.
Hartstikke bedankt ieder geval!
Ger

Je kan als je een multimeter hebt je batterij ook ff meten wat ie nog aan voltage geeft.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan