Piepend geluid door luidspreker

Status
Niet open voor verdere reacties.

Loeser00

Gebruiker
Lid geworden
31 mrt 2009
ik heb een vraag!
Ik heb een laptop met ingebouwde webcam en microfoon, die ik bijna nooit gebruik.
Sinds een paar dagen heb ik skype, en sindsdien is er iets mis!
Aller eerst herkende hij geen microfoon, maar na het installeren van een programma'tje die ergens op de C schijf bij AUDIO stond, deed hij het ineens weer wel.
Helaas had ik toen geen geluid uit de luidsprekers meer.
Na weer wat geklooi ( geen idee wat ik heb geinstalleerd, maar het stond al ergens op mijn laptop) deed hij het weer wel, maar nu hoor ik een verschrikkelijke Piep uit de luidsprekers zodra ik deze weer aanzet.
:confused: Is hier iets aan te doen? het klinkt namelijk niet heel best!

heel erg bedankt!:thumb:

Heb je niet bij Geluidsbeheer de schuif van de microfoon helemaal opengezet? Dan heb je kans dat de boel aan het rondzingen is. Even kijken dus bij zowel Opnemen als Afspelen hoe de schuif van de microfoon staat.

alles stond inderdaad op 100%, nu alles eerst op 50% gezet, daarna op 20% maar hij blijft piepen.
Is er een volgende actie die nu ondernomen kan worden?:)

Wat gebeurd er als je bij Opnemen de schuif van de microfoon helemaal naar beneden zet of het vinkje plaatst bij Dempen?
p.s. staat het geluid van de luidsprekers gewoon niet te hard?
Doorloop anders de wizard geluidsinstellingen van msn, je ziet dan zelf of het signaal te hard is. De indicator is dan rood en deze kun je met het schuifje zachter zetten.

Zelfs nu ik de microfoon helemaal heb uitgezet doet de piep het nog steeds.
Ook als ik de luidsprekers zacht zet, hoor je nog steeds een zachte piep.
Wat nu?

Hmmm, ik adviseer een Systeemherstel naar een datum toen de piep er nog niet was. Het lijkt me makkelijker om vanaf dat punt wel geluid te krijgen dan vanaf het huidige punt de piep weg te krijgen.

systeem herstel gedaan, maar ik blijf gepiep horen.
Nu schijnt het dat mn mic aan het ''rondzingen'' is zodra ik mijn geluid te hard zet?!!?
kan dat het zijn?:confused:
En zo ja: wat kan je er aan doen? (behalve geluid zachter zetten... want dat heb ik al geprobeerd!)

?? Uitleg heb ik al gegeven. Schuif van de microfoon lager zeten. Misschien staat er een vinkje bij "versterken" bij de microfoon?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan