Piepend geluid en knipperend licht moederbord

Status
Niet open voor verdere reacties.

mandy82

Gebruiker
Lid geworden
16 jul 2008
Sinds een tijdje komt een continu piepend geluid uit mijn moederbord, de licht van de aan/uit knop die normaal blauw is wordt oranje en gaat knipperen wanneer ik b.v films aan het kijken ben of bepaald site, zoals youtube bezoek. Na dat ik de desbetreffende site/film sluit, gaat het geluid vanzelf na +/- 1 minuut weg!
Is er iets mis met de koeling?
Alvast bedankt

Mandy

Bedankt voor de reactie, ik heb het programma geïnstalleerd, hoe kan ik de tem. controleren

Hoi,

Als je pc wizard opstart staat er in het begin scherm in hardware onderin en wijzertje met een plus en min klik die aan en de temp komt in beeld.

Modag

de temp is 65 C, is dat hoog? ( en de pc piept momenteel niet ). moet ik een extra "ventilator" kopen?
ik heb vandaag de moederbord uitelkaar gehaald en met de stofzuiger schoongemaakt. Ik dacht misschien helpt dat ook!

thanks

Hoi,

Die 65 graden waar staat die bij, soms bij de processor?

Modag

Processor Temperature : 65 °C
Mainboard Temperature : 36 °C
Power/Aux Temperature : 53 °C

Hoi,

De processor temp.is aan de hoge kant heb je processor koeler en fan ook schoon gemaakt?
Als je met de zijkant van de pc eraf de pc gebruikt blijft hij dan koeler?

En je hebt met de stofzuiger schoon gemaakt heb je niks los gestoten ,je zou ook nog even alles vast proberen te drukken je videokaart en geheugen bv.

Modag

hi,
Ik heb het zo veel mogelijk schoongemaakt en ben voorzichtig te werk gegaan. Er zat echt heel veel stof in de moederbord, ik heb niks los getrokken. het is echter moeilijk om nu weer de moederbord uit elkaar te halen, Ik heb namelijk een VIAO computer die niet met schroeven vast zit. ( het heeft mij 1 uur de tijd gekost om achter te komen hoe ik het uit elkaar kon krijgen, terwijl ik best wel technisch ben ingesteld)
wat is de normale temp. volgens jou?
weet je toevallig hoe duur een nieuwe verntilator is?

Hoi,

Zoals ik nu aan het helpmij ben en tevens nieuwgroepen draai is mijn temp 40 graden
Maar je hebt het over een ventilator maar welke bedoel je, ik denk een casefan maar die heb je in verschillende maten in 80 en 120 mm.

En nu je met de pc open draaid is de temp nu koeler?

Modag

Als je de casefan bedoeld heb je hier een prijsindicatie:
http://www.alternate.nl/html/shop/c...3=17&&tn=HARDWARE&l1=Case+Modding&l2=Koelers&

Laatst bewerkt:
hoi,

Ik heb nu de bovenkant weggehaald en de temp is 3 graden gedaald.
met ventilator bedoel ik de koeling die in de moederbord zit, ik weet niet hoe zo'n ding heet !!!
ik moet wel zeggen dat ik deze computer nu wel 4 jaar heb.

Ik weet de type niet. hij lijkt wel op de processor koeling van de site die je gaf. alleen is die zwarte vleugels wat kleiner in maat en meer in aantal.

Hoi,

Geeft pc wizard soms aan welk moederbord en/of processor er in de pc zit
Eerste scherm van pc wizard en dan op de pc kast klikken boven aan in hardware.

We komen er wel uit hoor

Modag

Laatst bewerkt:
hi

Manufacturer : Sony Corporation
Mainboard : Asus A7N266VX
Bios : Award Software, Inc.
Chipset : nVidia nForce
Physical Memory : 256 MB
LPC bus : Yes
PCI Bus : Yes
AGP Bus : Yes
USB Bus : Yes
SMBus/i2c Bus : Yes
Bus HyperTransport : Yes
Bus CardBus : No
Bus FireWire : Yes

heel erg bedankt voor al je reacties!:)
nog een vraagje, kan ik hem zelf plaatsen of moet ik het ergens naar toe brengen om het te laten doen?

Hoi,

Ik weet niet hoe handig je ben Maar als je twijfelt zou ik het even bij de plaatselijke pc boer laten doen.
Of je moet in de buurt van me wonen ik weet niet waar je woont maar dan zou ik het ook voor je kunnen regelen.

Modag

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan