Piepend geluid: Gloednieuwe voeding stuk? Windows doet vreemd soms..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Mar k

Gebruiker
Lid geworden
26 okt 2009
Beste,

Op aanleiding van mijn vorige post, even een geheel nieuw onderwerp.

Ik heb mijn geheel nieuwe SSD omgeruild voor een Samsung SSD. (128GB)

Mijn pc is 2 weken geleden geupdate met een nieuwe BeQuite! voeding van 550Watt.
Een nieuwe videokaart van Gainward GTX 550 TI (Nvidia)
Een nieuw moederbord van Gigabyte Z68 MA met een Intel chipset.
Nieuwe SSD van Samsung.

Na een hoog piepend geluid te horen continu, en vooral als er iets (een taak) word gestart,
dan maakt de processor lijkt wel een piep.

Wat mij wel opvalt; is dat een paar keer windows toen ik niks deed opeens zwart scherm kreeg en dat underscore streepje ging knipperen.
Ongeveer als ik een half uur niet actief was.

Verder merk ik dat mijn CPU ventilator een beetje vreemd doet, hij wisseld soms af en toe van toerental, maar dan ook echt een seconden of 1 / 2. (en dan is 'ie weer constant)

Ook mijn processor voltage verspringt continu,
��n keer draaiden hij op 0.860 volt.
Maar het verschilt tussen de 0.900v dan- 0.912v dan -0.936v en de 1.128 volt.
Daardoor veranderen de kloksnelheden van de CPU ook constant.

Dit lijkt mij een raar iets dat de voltages steeds veranderen en die hoge piep te horen is vanaf de processor.
(Is er misschien een tooltje voor de voeding om het te testen softwarematig?)

Ik hoop op een reactie!
Bedankt :)

Tevens ontdekte ik dat soms in sommige gevallen mijn voeding gewoon blijft draaien als de PC in slaapstand gaat.
4 van de 10 keer komt dit voor. Dan blijft de voeding stroom leveren, en gaat de pc na ongeveer 10 seconden uit zichzelf weer aan.

Laatst bewerkt:
Uiteraard zullen er tools zijn maar waarom zelf eerst wat proberen? Ik ga er even van uit dat hier garantie op de onderdelen aanwezig is en dan zou ik toch eerst terug vallen op de garantie.
Deze vervalt namelijk vrij snel op het moment dat je zelf iets gaat doen. Wees hier dus heel voorzichtig mee.

Grtjs jjw

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan