Piepend geluid..

Status
Niet open voor verdere reacties.

Matthijs100

Gebruiker
Lid geworden
3 okt 2004
Beste mensen.

Mijn computer maakt de laatste tijd een heel erg hoog piepend geluid, kan iemand mij vertellen wat dit eventueel kan zijn? En wat ik er tegen kan doen? Het is zegmaar zon geluid wat de TV ook maakt maar dan veel luider.

MVG, Matthijs

Misschien vuil en stof op de voeding,schoonmaken een optie.................heb je voor de rest geen problemen of foutmeldingen?

Nee helemaal geen foutmeldingen, een leraar informatica zei dat het wel eens een van die dingetjes die op het moederbord zitten konden zijn.. Ik kan zo ff niet echt op de naam komen :o

Een leraar informatica en dan dingetjes op moederbord:confused:
stja.....je kan alles even nalopen zonder iets los te maken en goed luisteren on de Pc waar het geluid vandaan komt...............voedig of harde schijf.

En je kunt Everest even binnen halen om wat dieper in de PC of er misschien toch nog ergens problemen zijn.

http://www.marcelbosveld.nl/prog/everesthome220.exe

Nee helemaal geen foutmeldingen, een leraar informatica zei dat het wel eens een van die dingetjes die op het moederbord zitten konden zijn.. Ik kan zo ff niet echt op de naam komen :o

Condensator op je moederbord?

Dat is wat hij zei ja. :) Ik heb dat programamtje ook gedownload maar ik snap niet echt hoe ik daar iets mee kan vinden :P

Hallo

Op het motherboard zelf zitten geen componenten die kunnen piepen zoals jij vermeld.

De oorzaak is meestal de geschakelde p.c. voeding , ik vermoed dat er 1 of meerdere wikkelingen trillen van de tranfo .

Soms stopt het piepen bij opwarming , soms verergert dit .

De betrokken voeding kan er morgen mee ophouden met korrekt te werken , maar voor hetzelfde geld werkt deze nog over 10 jaar .

Een condensator kan niet piepen , transformatoren en smoorspoelen wel .

Peter

Laatst bewerkt:
Bedankt! Ik had al een vermoeden dat het uit die richting kwam het geluid, maar moet ik de voeding vervangen als ik het wil verhelpen?

Hallo

Is heden ten dage meestal de goedkoopste/snelste methode.

Alvorens de voeding vertikaal te klasseren , kun je eventueel nog de ventilator recupereren en alsnog een 2e leven geven als "casefan".

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan