piepend videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Backmonkey123

Gebruiker
Lid geworden
3 jan 2013
Berichten
180
hallo.

ik heb een paar weken geleden een videokaart gekocht maar nu als ik men spel opstart gaat hij piepen(bij het in log scherm)
ik heb al gedacht misschien is hij vuil maar hij is gewoon nog mooi


specs :
ConRoeXFire-eSATA2
rating: 5.8
processor: Intel(R) Core(TM)2 CPU 6320 @ 2.40 GHz
RAM memory: 4.00 GB (verkleind door windows naar 3.2 GB) DDR2
SAPPHIRE RADEON HD 7850, DUAL X , 1 GB , GDDR5
32-Bit
Windows 7 ultimate - service pack 1
hardeschijf : 500GB eSATA2
550 watt voeding
 
Kijk even goed of je kaart piept of je voeding. Indien het echt je kaart is, gewoon omruilen met garantie. Het piepen wordt waarschijnlijk veroorzaakt door elektrische belasting of de fan die niet stabiel is op erg hoge toeren.
 
Weet je zeker dat het je videokaart is? Zijn het piepjes met gelijke tussenposen of is het een aanhoudende piep? In het laatste geval zou het een koeler kunnen zijn die aanloopt/gesmeerd moet worden...
 
ja het is een aaneen durende piep
het komt dan men videokaart

maar die piep is wel weg als ik bij world of warcraft(waar die piep piept) inlogscherm bij instellingen doe en dan vertical sync enabled doe
 
Heb je toevallig een CRT-monitor? Zo'n monitor met een bak erachter? Ik kan me namelijk nog wel herinneren dat ik dat aan de V-sync zat en er toen iets ging piepen...
 
Hallo

Volgens de foutomschrijving , vermoedelijk een voedingssmoorspoel die je hoort "fluiten". (fluiten verandert naar gelang de belasting van de kaart)

Of dit erger zal worden ???

Of deze videokaart sneller zal sneuvelen dan normaal ???

Logische stap zou zijn .... garantie claimen , en vermelde dat dit zeeeer storend is.

Had dit een oude (geen garantie) geweest , kon je de ratelende wikkelingen proberen te fixeren d.m.v. een beetje transformator vernis.

Houtvernis of metaalvernis kan ook lukken in deze toepassing , mits deze niet echt elektrisch moet isoleren...

Peter
 
Laatst bewerkt:
AndreazZz ik heb een syncMaster 940BW en een AKAI HDMI waar ik op speel die de syncmaster

edit : heb 2 flatscreens een van 22" en een van 24"
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan