piepende ADSL / ISDN Speed Touch modem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Ronald61

Gebruiker
Lid geworden
26 nov 2000
Sinds kort zit er in m'n Alcatel Speed Touch (ISDN) ADSL modem een lichte zeer hoog klinkende piepend geluid, wat net aan de iritatiegrens zit.
Het geluid gaat weg als ik met mijn hand wat druk uitoefen op de behuizing van het modem.

Iemand hiermee bekend?
Is het gewoon slijtage van de electronica. Het modem is nl. ruim 3 jaar oud en staat onafgebroken aan.

Ron

Bij mijn USB speedtouch modem hoor ik ook een hoge toon als ik met mijn oor tegen dat ding luister. Ik denk dat het bij jou hetzelfde is maar dan harder. Zou best slijtage kunnen zijn ja.

Vaak is het de transformator die gaat piepen. Het is dat je de modem niet mag openmaken, maar bij andere apparatuur spray ik de transformator altijd in met een dikke laag haarlak. Natuurlijk wel spanning eraf halen :)
Maar ja, zo'n modem heb je in bruikleen he...

Nee, volgens mij is dat modem niet in bruikleen maar bij ADSL gekocht of gratis gekregen. Zo zit het bij mij tenminste.

open maken dat modem, aar doe ik niet zo moeilijk over (volgens mij is het eigendom van mij) maar war zit die transformer precies? Hoe kan ik het herkennen>

Ron

Ziet er een beetje zo uit (zie bijlage)

Dit dingt zorgt ervoor dat de 230 volt netspanning omlaag gebracht wordt naar b.v. 5 of 12 volt.

Bijlagen

• trafo.jpg
    trafo.jpg
    3,1 KB · Weergaven: 49
Hallo,

Als het niet over een USB modum gaat dan zit zijn transformator in het stopkontact dus niet in de modem zelf.En daar komt het geluit volgens mij uit.

Roy

Nee het geluid komt duideljk uit het kastje zelf, niet uit de trafostekker.
Want als ik m'n hand op de modem leg en een beetje er op druk dan is het stil.

Okee, dan is het NIET de transformator. Klinkt mij dan meer als een hoogfrequentspoel, of je daar iets aan kan doen.... Misschien vastzetten met iets zodat het effect bereikt wordt alsof je op de behuizing drukt?

Ik heb het modem opengemaakt, maar daar werd ik niet veel wijzer van. Het is een printplaat, verder niets. Als leek kan ik daar niks verkeerds aan zien of wat dan ook.
Misschien is het dus slijtage en zal ik op zoek moeten naar een ander modem.

Ik zal even een foto maken van het binnen werk (Speedtouch 510) komt er zo aan.

Roy

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan