piepende geluidskaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jeroen Kampioen

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2003
Berichten
121
Beste computerliefhebbers,


Gisteren heb ik een simpele geluidskaart in mijn computer gezet, met een ATI Radeon 9250 en 128 MB geheugen. Ik gebruik hem vooral om een bepaalde voetbalgame te spelen. De graphics zien er nu inderdaad weliswaar gelikt uit, alleen hoor ik telkens korte piepjes tijdens het spelen van het spel. Bij het normale gebruik van m'n computer heb ik daar geen last van, alleen als ik dat spel speel. Het lijkt erop alsof de geluidskaart niet goed werkt. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit probleem op kan lossen?


Groeten,
Jeroen.


PS. Ik heb uiteraard wel de drivers geïnstalleerd die bij de geluidskaart bijgeleverd waren.
 
gaat dit nu om een beeld of geluids kaard want alles wat,
je zegt is beeld kaart :8-0:
 
je zou er redelijk makelijk achter kunnen komen. haal de deluids kaart uit je computer en start dan het spel op, gebruik dan gewoon even het onboard geluid als je die op je computer hebt. is het geluid dan weg? dan plaats je de kaart weer terug. hoor je het geluid weer? dan is het inderdaad je kaart die het probleem veroorzaakt. als de piepjes blijven dan zou het nog eventueel je videokaart kunnen zijn, of misschien horen die piepjes wel bij het spel? of hoor je die piepjes ook wel eens bij iets anders op je computer ?
 
probeer eens een nieuwe driver voor je kaart,
hier
te halen.
 
Ik heb een nieuwe driver geprobeerd, maar dat werkt niet.

Kan iemand me uitleggen wat voor soort problemen er kunnen zijn bij de beschreven piepjes (verschillende toonhoogtes en soms enkel, soms dubbel)?

Wat zijn de gevolgen van het piepen?


Groeten,
Jeroen.
 
Het moet haast wel aan mijn videokaart liggen, op de een of andere manier in combinatie met het spel - FIFA 06 - dat ik speel. Ik heb er namelijk totaal geen last van bij het overige gebruik van de computer, alleen als ik het spel speel. En dan ook vaak pas na enkele minuten, en niet direct vanaf het begin.

Ik zal vanavond de kast even openmaken en kijken of de videokaart helemaal goed in het slotje zit. Als het probleem zich daarna toch nog voordoet, zal ik noteren hoelang er tussen de piepjes zit en proberen de lengte te bepalen.

Kan het trouwens kwaad als ik met mijn piepende videokaart doorspeel?


Groeten,
Jeroen.
 
Ik heb de technische helpdesk gebeld van de winkel gebeld waar ik de kaart heb gekocht, en die vroeg zich af of de kaart niet oververhit raakte bij 3D beelden. Het leek erop alsof hij te weinig koeling kreeg.

Vervolgens de kap open gemaakt en de FAN eens bekeken... vol met stof... even alle stof verwijderd, en volgens mij werkt het nu prima en krijgt de kaart voldoende koeling!

Het kan overigens ook zijn dat de kaart niet helemaal goed erin zat, ik heb hem er ook even opnieuw ingezet.


Groeten,
Jeroen.
 
Nou ik denk zeker dat het probleem opgelost is. Stof is natuurlijk een grote boosdoener, zeker als je zware games speelt. :thumb:
 
Kan iemand mij tips geven hoe je je computer wat dat betreft het beste schoonhoud?

Een stofzuiger schijnt niet zo handig te zijn. Heeft iemand goede tips zonder de inhoud van de kast te beschadigen?


Groeten,
Jeroen.
 
Je moet in ieder geval je pc uit zetten :)
En dan het liefst dat hij al een poosje uit staat, voordat je in je pc gaat.
Met een zacht kwastje de stof losmaken van de kaarten, enz enz, en met een stofzuiger voorzichtig de stof wegzuigen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan