piepende laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

mattieve

Gebruiker
Lid geworden
29 aug 2007
ik heb mijn laptop (een oude compaq armada 500) laatst opengemaakt om er extra geheugen in te doen maar toen ik hem weer in elkaar gezet had doet hij het niet meer.

als ik hem aandoe geeft hij alleen aan een stuk door keiharde piepjes en doet verder niets.
hij houd pas op als ik de stroom eraf haal.:(
hij reageert nergens op en ik moet dat ding weer aan de praat zien te krijgen.

wat moet ik doen?

Lijkt erop dat het geheugen niet goed geplaatst is

nee, dat is het niet.
het nieuwe geheugen zit er precies zo in als de oude. of ik moet iets heel kleins over het hoofd zien. (lijkt me raar omdat ik mijn gewone pc al meerdere keeren succesvol heb uitgebreid)

En het nieuwe geheugen wordt wel ondersteund door die Compaq Armada, even nagekeken bij de specificaties van de laptop??

ik dacht het wel maar het maakt niet echt meer uit want ik heb het nieuwe geheugen er nu uit gehaalt om te kijken of het aan iets anders ligt.

en hij doet nog steeds hetzelfde. keihard piepen en geen andere reactie :mad:

Dan misschien bij het plaatsen (en verwijderen) van het nieuwe geheugen het oude een beetje van zijn plaats gekomen en niet meer goed vast??

ik controleer het even. maar ik denk dat het niet aan het geheugen ligt, ik bedoel waarom zou hij dan zo maf gaan doen?

het geheugen zat er goed in.
het enige probleem was dat een paar kabeltjes van het scherm niet meer goed op hun plaats wilden maar dat is nu ook opgelost.(voor zover ik kan zien.)

ja, ik heb het scherm los gehaald en toen kon ik de boven en onderkant los van elkaar maken. ik zal de manual bestuderen en dan hoor je er morgen meer van.
thnx voor het helpen alvast.:)

Zou ook kunnen zijn dat er een toets van het toetsenbord blijft hangen, ik heb gelezen dat dat vaker gebeurd na het verwijderen en terugplaatsen.
Ook dat geeft een constante vervelende piep!

alle toetsen doen het, maar ik heb nog niets over mijn soort piep geonden.

als het goed is zit mijn piep er als bijlage bij.;)

Bijlagen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan