Piepende Samsung

Status
Niet open voor verdere reacties.

keetje49

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2013
Samsung Galaxy Core Pro

Mijn man heeft bovenstaande smartphone, die regelmatig enkele minuten lang piept met korte tussenpozes.
Hij denkt dat het meestal gebeurt als hij op Facebook zit, maar weet dat niet zeker :o

Kan iemand helpen ?
Bij voorbaat dank.

Wist niet eens dat een smartphone boxen had. Ik snap niet helemaal wat je daarmee bedoelt.
De telefoon geeft steeds piepjes als mijn man hem gebruikt.
Overigens gisteravond ook toen hij zijn mail las.

Ik bedoelde de luidsprekers van de telefoon. Klinkt de piep hetzelfde als er een whatsapp/email bericht binnenkomt?

Wat je kunt proberen is de telefoon in veilige modus te zetten, deze modus zet alle apps uit behalve de benodigde apps.
Dit om te testen of het geen notificatie loops zijn in een app. Handleiding :

1. Terwijl de smartphone aan is, houd de aanknop ingedrukt (aan de rechterkant van de telefoon) Totdat er een venster op het scherm komt.
  2. Raak de knop "uitzetten" aan en blijf het indrukken.
  3. Er komt nu een bericht over "veilige modus" en laat de aan knop los.
  4. Druk op ''OK''.
  5. De telefoon herstart (dit kan een tijdje duren) en het kan er vreemd uitzien maar dat is geen probleem.
  6. Als het goed is zie je linksonder in de hoek een veilige modus text. Als dit niet zo is doe de procedure opnieuw.
  7. Als het is gelukt dan is het afwachten of er nog piepjes komen.

Het is ook handig om de vliegtuigmodus aan te zetten, zodat er geen internet verbinding mogelijk is.

Als je terug wil naar de normale modus moet je de telefoon herstarten d.m.v de aan/uit knop indrukken en herstarten te drukken.

Ik heb dit van een engelse handleiding, vergeef me als dit niet klopt.

Laatst bewerkt:
Het werkt niet zoals je beschrijft.
Als ik de aanknop ingedrukt houd komt er een scherm met Uitschakelen, Vliegtuigstand (staat uit) en Opnieuw Opstarten.
Als ik op Uitschakelen blijf drukken komt er niets over veilige modus
Alleen dat ik kan uitschakelen of annuleren.
meerdere keren geprobeerd maar helaas.

12-11-2015
Gisteren het probleem voorgelegd bij de Belcompany-winkel.
Natuurlijk geen piepjes als je bij de deskundigen in de winkel staat -;)
Zij adviseerden om, zodra de piepjes weer kwamen, de telefoon terug te zetten naar de fabrieksinstellingen.
Dat heb ik vanmiddag gedaan. Het probleem is eerder erger geworden dan beter.

Volgende advies was dan terug te gaan naar Media Markt omdat het probleem dan in de telefoon zou zitten.
Eerlijk gezegd ben ik daar niet blij mee. Bij MM ben je 3 weken je toestel kwijt en hoe kunnen zij de klacht lokaliseren als hij op dat moment niet piept?

Is er misschien nog een andere optie?
Bij voorbaat dank.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan