Piepende speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Babsigirlnl

Gebruiker
Lid geworden
5 jul 2002
De speakers van mijn pc hebben een piepen geluid als ze aanstaan. Dit is alleen als ze niet gebruikt worden, als ik een cd opzet is het gepiep weg. Ik heb de speakers aanstaan zodat ik hoor als iemand inlogt bij MSN, maar ik word ondertussen hartstikke geschift van het gepiep.
Iets stoort op de speakers, ik vermoed zelf de harde schijf omdat het steeds erger wordt als de pc langere tijd aanstaat. Ik heb trouwens ook andere speakers geprobeerd. Die piepten ook terwijl dat niet het geval was toen ze nog aangesloten waren op mijn oude pc.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Is je computer geäard? (ik weet niet precies hoe je dat schrijft :o )

Zo niet probeer hem eens aan te sluiten op een geaard stopcontact.

Ik heb namelijk het idee dat er een storing is in je geluidskaart (door lekstroom ofzo)

Hij is inderdaad op een gewoon stopcontact aangesloten. Ik zal hem eens op een geaard stopcontact aansluiten. Bedankt voor je reactie.

Geplaatst door Babsigirlnl
De speakers van mijn pc hebben een piepen geluid als ze aanstaan. Dit is alleen als ze niet gebruikt worden, als ik een cd opzet is het gepiep weg. Ik heb de speakers aanstaan zodat ik hoor als iemand inlogt bij MSN, maar ik word ondertussen hartstikke geschift van het gepiep.
Iets stoort op de speakers, ik vermoed zelf de harde schijf omdat het steeds erger wordt als de pc langere tijd aanstaat. Ik heb trouwens ook andere speakers geprobeerd. Die piepten ook terwijl dat niet het geval was toen ze nog aangesloten waren op mijn oude pc.

Kan iemand mij helpen?
Alvast bedankt.

Per toeval een microfoon in de buurt van de speakers staan? Zo te lezen heeft dit met rondzingen te maken.

Helaas hielp het gebruik van een geaard stopcontact niet. De speakers piepten net zo hard. :D

Rudi, ik heb een camera met microfoon, maar die staat niet altijd aan. Bovendien klinkt deze piep anders dan "rondzingen". Het klinkt een beetje als een krekel.

De harde schijf kan je al vergeten. ik blijf nog steeds denken aan een oscilatie van buiten af.
Nergens een zendamateur,babyfoon,telefoon,of iets dergelijks in de buurt?

Is het gepiep hard, met een wisselende frequentie, of een zachte, maar vervelende toon?

De vaste telefoon staat een meter of 4 weg. De gsm stoort alleen als hij actief is, bijvoorbeeld als ik een smsje krijg. Dat is trouwens ook een ander geluid.
Er is geen babyfoon in de buurt en ook geen zendamateur. De pieptoon is steeds van dezelfde frequentie maar niet constant. Er is geen patroon. Als ik de pc een bestand laat zoeken of ik laat AdAware lopen, piept hij niet. Maar ik hoor wel hoe de computer "loopt". Ik weet dat het klinkt alsof ik geschift ben, maar dat ben ik echt niet. ;)
Deze computer is een dik half jaar oud en hij doet dit vanaf het begin. Mijn oude pc stond op precies dezelfde plaats, met dezelfde monitor, modem, printer en scanner en deed het niet.

Dan wordt het natuurlijk moeilijk, om van hieruit een diagnose te stellen. Maar je PC is een half jaar oud. Dus stel ik voor om de Pc-boer even langs te laten komen. Misschien weet hij een oplossing hiervoor.

Dat zal ik zeker doen. Ik wou eerst zelf proberen te achterhalen wat het probleem zou kunnen zijn.

Bedankt voor de hulp.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan