Piepjes code en foutmelding bij starten

Status
Niet open voor verdere reacties.

royduin

Gebruiker
Lid geworden
6 mei 2006
Beste,

gisteren is mijn computer "verhuist" en na het aansluiten krijg ik een rare melding dat er gezocht wordt naar een bios image op mijn schijf. In het bios is niet te komen, starten ook onmogelijk, want hij is ze bios kwijt.
Allereerst wil ik natuurlijk dat hij het z.s.m. weer gaat doen, maar daarnaast wil ik ook graag weten wat de oorzaak hiervan kan zijn.

Heb bios batterij eraf gehaald, geheugen eruit, nieuwste bios gedownload en op de schijf gezet, ook nog IDE schijf geprobeerd voor het geval dat hij zonder bios geen sata schijf kan lezen/benaderen, enz. Echt vanalles.

Ik heb een GA-P35-DS3 (ver. 1.0). Moet het bonnetje nog even zoeken voor de aankoop datum. Wat is de standaard garantie bij Gigabyte, voor het geval dat?

Ik hoop dat iemand mij kan helpen.

Alvast bedankt!

Hallo ,

Het lijkt me een beetje vreemd dat alleen door het verhuizen van de pc de complete bios weg is , dit kan namelijk normaal gesproken alleen gebeuren door een verkeerde bios update maar goed.
De oorzaak hiervan zou ik je dus ook helaas niet kunnen geven , als je geen bios update hebt gedaan.
De standaard garantie verschilt nogal bij gigabyte dit kan 1/2/3 jaar zijn.

Groetjes Thabomb

Wat bedoel je met: nieuwste bios op de schijf gezet???

En wat voor beep-code hoor je precies?

Als ik me pc aan zet hoor ik tweemaal achter elkaar een piep, hierna verschijnt op het scherm iets in de richting van: "Search for BIOS image on Hard Drive".

Ik bij gigabyte de nieuwste bios gedownload, deze op mijn sata schijf gezet en opnieuw gestart, maar de melding blijft staan, kan een half uur wachten, maar de image vinden gebeurd niet. Zo ook het nieuwste bios op een IDE schijf gezet, maar ook hier hetzelfde.

Het zijn twee korte piepjes na elkaar. Hierna verschijnt er beeld met de melding van het Award bios: "Search for BIOS image on Hard Drive".
Op het moment is het zo dat deze melding 5 seconden te zien is, hierna reboot hij.
Kom ik niet tegen tussen de lijst van je url.

Als ik die melding krijg? Hoe moet die bios image eruit zien dan? Lijkt mij gewoon het bestand dat je gebruik voor een gewone bios update? Moet tevens zeggen dat ik dit bios nooit heb geupdate.

In de handleiding van het moederbord:
2 short: CMOS setting error

Hebt u cd/dvd van het moederbord nog mischien moet je die insteken en dan herstarten want ik zie dat u moederbord voorzien is van een virtual duall bios dus staat die bios recovery mischien op de cd/dvd van het moederbord.

Helaas gebeurd er niets wanneer ik deze cd in de computer stop. Is zo'n bios recovery elders te krijgen?

Helaas niet. Ik ga vandaag Gigabyte maar even opbellen.

EDIT: Gigabyte opgebeld, moet hem opsturen. 3 Jaar garantie, gelukkig nog binnen de termijn.

Bedankt voor zover! Ik hoop dat ik snel weer een nieuw mainboard heb.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan