Piepjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joppie2007

Gebruiker
Lid geworden
25 dec 2010
Als ik mijn systeemgeluiden aanzet hoor ik steeds een piep door mijn luidsprekers heen. Korte, herhalende piepjes. Tuut. Tuut. Tuut. Op die manier.
Als ik een koptelefoon opzet, hoor ik datzelfde gepiep door mijn koptelefoon. Dus het ligt niet aan mijn luidsprekers.
Ik heb Windows 7 Home Premium 64-Bit

Met voorbaat dank voor hulp.

Met vriendelijke Groet,
Joppie2007

Heb je alle stuurprogramma's van je geluidskaart geinstalleerd?

Hai,

Ja. Dat heb ik. Ik heb deze pc nu zo'n half jaar, en de piepjes zijn er sinds vandaag. Het is een onboard geluidskaart.
Ik ben er wel achter gekomen dat het bij mijn 'systeemgeluiden'. Als ik die uitzet bij de mixer bij volumeregeling, dan stopt het piepen.

Groetjes

Nee, want ik heb geen idee hoe ik ze permanent uit kan zetten zonder al mijn systeemgeluiden uit te moeten zetten.
Dat is nou juist het probleem

Dat heb ik nog niet getest. Ik weet ook niet of hij het op Windows 8 ook doet. (Dual-boot) Ik zal dat nog eens uittesten

Ik heb het probleem al ontdekt!
Er lag een stapel papier op mijn 2e toetsenbord. Dat drukte een toets in waardoor ik de piepjes hoorde. Faal van mij.

Groetjes!

Haha, da's inderdaad wel een fail. Raar dat je toetsenbord niet blokkeerde, normaal als je op enkele toetsen blijft duwen kan je niets meer intypen. Ooit heb ik eens met mijn vorige laptop een hele avond liggen klooien. De help functie opende keer op keer. Uiteindelijk vond ik het probleem. Het extern keyboard dat ik in de kast had liggen omdat het een qwerty was i.p.v azerty, was blijkbaar nog gekoppeld met de laptop (via bluetooth). En heel de kast lag vol met rommel, en er lag juist adapter op dat keyboard en het drukte juist de F1 key in. Windows herstart, niets helpte, tot dat ik de handleiding van de laptop uit de kast ging halen, toen wist ik het meteen...

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan