pieptonen tijdens spelen van games

Status
Niet open voor verdere reacties.

laurens939

Gebruiker
Lid geworden
28 okt 2009
hallo,

mijn pc maakt nogal rare en irritante pieptonen tijdens het spelen van games...
ik heb geen idee hoe dit komt en hoe ik dit weg kan halen.

wanneer ik het geluid van mijn boxen uitdraai gaat het piepen gewoon door, alleen komen de pieptonen dan uit de systeemkast.

het lijkt me dat dit niet goed is en ik hoop dat jullie me kunnen helpen dit op te lossen!

bij voorbaat dank.

vriendelijke groet,
laurens

Gebeurd dit alleen tijdens het gamen of ook bij andere programma's?

Ook kan het zijn dat je drivers niet up to date zijn (Ga naar apparaatbeheer en kijk of er ergens vraagtekens staan)

Een computer wil je vaak met piepjes iets aangeven. Misschienk kun je het aantal piepjes bijv ff googlen.

Mvg

Ik had ook tijdens gamen rare piepjes op een gegeven moment , de oorzaak daarvan was dat de videokaart veel te heet werd.

Misschien heeft het daar wat mee te maken ( aangezien je het tijdens games hebt )

mijn drivers zijn up to date voor zover ik weet en ik zie ook geen vraagtekens staan bij apparaatbeheer.
soms zijn de piepjes ook tijdens het luisteren van muziek, maar dat is vooral na het gamen.

het aantal piepjes fluctueert nog al. soms heel veel en andere keren weer wat minder.

hoe zou ik er eventueel voor kunnen zorgen dat mijn videokaart niet te heet wordt?

Een extra fan in je kast bouwen

als je eral een hebt kijken of die het uberhaupt doet en misschien nog harder gezet kan worden

Als je een niet al te zware videokaart hebt kun je ook een kleine halen.

Nog een vraagje hoeveel werkgeheugen heb je volgens google kan het hier nl. ook aan liggen

mijn drivers zijn up to date voor zover ik weet en ik zie ook geen vraagtekens staan bij apparaatbeheer.
soms zijn de piepjes ook tijdens het luisteren van muziek, maar dat is vooral na het gamen.

het aantal piepjes fluctueert nog al. soms heel veel en andere keren weer wat minder.

hoe zou ik er eventueel voor kunnen zorgen dat mijn videokaart niet te heet wordt?

Eens kijken of er zich niet al te veel stof in de pc bevind , als dit het geval is voorzichtig dat stof verwijderen.Dat zal al voor een grote temperatuur daling zorgen als dit het probleem is uiteraard.

Heb ff verder gezocht. Je pc is gewoon overhit.

De piepcode kan betekenen dat een van je fan's het niet doet. (dus een waarschuwing zoja check alle draadjes even)

Zo niet? Kun je je huidige fan harder zetten? (soms zit er een draaiknop op) Als ie al op volle toeren zet zou ik er gewoon nog een fan inzetten of de oude vervangen door een betere.

Die pieptoon die u hoort klinkt die hetzelfde als de pieptoon die je hoort wanneer u de pc opstart of is het een heel ander geluid?

Bij mij was het probleem stof

Even met de stofzuiger ( op z'n laagste stand ) het stof verwijderen in de koeler van de videokaart.
Of het moet een passive koeling zijn , dan zou ik het even niet weten.

Bij mij was het probleem stof

Even met de stofzuiger ( op z'n laagste stand ) het stof verwijderen in de koeler van de videokaart.
Of het moet een passive koeling zijn , dan zou ik het even niet weten.

Ook met een passieve koeling kun je stofproblemen hebben hoor.
En zoals je zegt stofzuiger op minimum en ZEER VOORZICHTIG alle stof uit pc verwijderen.

Klopt helemaal.

Succes met het stofzuigen en wat misschien handig is is een kwast ( wel een zachte ) . Dan kun je het stof wat er nog tussen zit iets losser maken en dan nog eruit zuigen.

prima denk dat het zo wel is opgelost!
zal de stofzuiger maar weer eens tevoorschijn halen dan!

bedankt voor de hulp iig

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan