henryvanbeek
Gebruiker
- Lid geworden
- 10 jan 2007
Beste Helpmij,
Ik ben met het volgende bezig. Ik ben bestuurslid van de personeelsvereniging van mijn werk. En Sinterklaas komt ook bij ons 1 keer per jaar langs. Normaal gesproken huurden we voor de kinderen een clown in maar dit jaar zijn we bezig om zelf nog iets in elkaar te knutselen.
We doen dit jaar een aantal spelletjes met het thema 'hoe word je zwarte piet'. Met als slotstuk een heus Pietendiploma.
Nu wil ik dus automatisch de diploma's kunnen maken met een macro. Ik krijg een lijst met namen. En op basis van die lijst wil ik de pagina's opslaan als pdf bestanden. Het liefste onder de naam van het kind. Het opslaan naar pdf heb ik de VBA code al voor gevonden
Maar waar nu pietendiploma staat in de bestandsnaam wil ik dan de naam van het kind zitten. De namenlijst die er nu in zit is een voorbeeld
ik verwacht dat de lijst die ik krijg ongeveer een 110 kinderen bevat.
Dus kort wat ik wil:
1. Naam wijzigen
2. diploma opslaan onder naam kind
3. naam kind wijzigen één cel naar onder
4. weer na punt 2 tot de cel leeg is.
Bekijk bijlage pietendiploma.xlsx
kan iemand me verder helpen?
Groetjes Henry van Beek
Ik ben met het volgende bezig. Ik ben bestuurslid van de personeelsvereniging van mijn werk. En Sinterklaas komt ook bij ons 1 keer per jaar langs. Normaal gesproken huurden we voor de kinderen een clown in maar dit jaar zijn we bezig om zelf nog iets in elkaar te knutselen.
We doen dit jaar een aantal spelletjes met het thema 'hoe word je zwarte piet'. Met als slotstuk een heus Pietendiploma.
Nu wil ik dus automatisch de diploma's kunnen maken met een macro. Ik krijg een lijst met namen. En op basis van die lijst wil ik de pagina's opslaan als pdf bestanden. Het liefste onder de naam van het kind. Het opslaan naar pdf heb ik de VBA code al voor gevonden
Code:
ActiveSheet.Shapes.Range(Array("Picture 3")).Select
Range("A1:O30").Select
Range("A30").Activate
Selection.ExportAsFixedFormat Type:=xlTypePDF, Filename:= _
"C:\Users\Harma&Henry\Documents\pietendiploma.pdf", Quality:=xlQualityMinimum _
, IncludeDocProperties:=True, IgnorePrintAreas:=False, OpenAfterPublish:= _
Maar waar nu pietendiploma staat in de bestandsnaam wil ik dan de naam van het kind zitten. De namenlijst die er nu in zit is een voorbeeld
ik verwacht dat de lijst die ik krijg ongeveer een 110 kinderen bevat.
Dus kort wat ik wil:
1. Naam wijzigen
2. diploma opslaan onder naam kind
3. naam kind wijzigen één cel naar onder
4. weer na punt 2 tot de cel leeg is.
Bekijk bijlage pietendiploma.xlsx
kan iemand me verder helpen?
Groetjes Henry van Beek
Laatst bewerkt: