PII 266 wisselen voor een celeron 333?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rfrolfes

Gebruiker
Lid geworden
25 mei 2001
Ik heb een pc met een DELL moederbord IMAL 81602553
(ook staat er nog ergens andersop het moederbord: E139761)

Er zit een PII processor op, op zo´n printplaat die je in een bruine connector steekt.
Nu heb ik nog een Celeron 333 liggen. Kan ik die gewoon zomaar in de plaats van die PII prikken?
Het lijkt erop dat dat gewoon past......

Die PII wordt namelijk verschrikkelijk heet. Er zit wel een joekel van een heatsink op, maar geen fan.
Op die celeron wel.

Het hangt er vanaf of het moederbord hem pakt, als het slot hetzelfde is(ik vermoed Slot 1(brede slot), kun je kijken of de pc opstart.

Ik heb eerst de processor vervangen voor een PII 350 Mhz. Die doet het wel, maar de BIOS ziet hem nog als een PII233. Dat is raar. Ik heb in de bios de snelheid gewijzigd naar 333(hoger gaat niet) maar zelfs in XP pro zie ik PII233 staan.

Ik ga de celeron eens proberen, kijken wat hij nu doet.

dat hij 233 ziet komt door de 66mhz bus die hij gebruikt. Beter is een 100mhz bus waardoor de 350 beter herkend wordt

Is het niet mogelijk die fan op de 266 te zetten? Ik schat trouwens dat er niet veel verschil is tussen de performance van een p2 266 en een celly 333

succes

Nou, uiteindelijk doet de hele pc niks als ik de celeron erin prik.

De PII350 werkt prima, maar is inderdaad niks sneller dan de PII233.

Ik hou het maar bij de PII 233 denk ik.
Overigens ziet de BIOS deze nu als een PII 133.

Da´s wel raar....

Kun je in het bios de snelheid naar 100mhz zetten vanaf 66?

Zou een boel schelen

nee, helaas, de snelheid van de bus is niet instelbaar. Wel de snelheid van de processor, maar dat had uiteindelijk geen effect.....

Geplaatst door rfrolfes
nee, helaas, de snelheid van de bus is niet instelbaar. Wel de snelheid van de processor, maar dat had uiteindelijk geen effect.....
Ook niet door middel van Jumpers op het moederbord zelf?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan