PIII 450MHZ soc1

• Onderwerp starter Onderwerp starter hjllo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

hjllo

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2002
Ik heb hier nog een Asus P2B-F met daarop een PIII 450Mhz maar nu loopt deze telkens vast.

Ik heb nu in ieder geval 2jumpers die volgens de manual verkeerd stonden(CPU:BUS frequency multiple stond op 5.0 en moest op 4.5 waardoor de cpu dus op 500mhz draaide) nu weet ik niet of dit enige invloed heeft op de stabiliteit?

Ook heb ik de cooler er nu even af en ik zie dat de heatsink behoorlijk blauw is uitgeslagen ook de core van de CPU is blauw.Nu hoop ik eigenlijk dat dit zo hoort:D anders is mijn PIII project snel ten einde.

Zijn er nog meer bekende problemen met deze combi die vastlopers kunnen veroorzaken.

Asus P2B-F rev.1.00 + PIII 450Mhz

B.Jager

Blauw uitgeslagen, mensenkinderen, dat is heet geweest. Dit komt volgens mij niet alleen doordat de processor iets overgeclocked is (geweest). Werkt het ventilatortje wel?

Op zich is die processor beveiligd tegen oververhitting waardoor deze niet zo snel stuk zal gaan, maar ik zou de multiplier toch op 4.5 zetten.

Hier was ik dus al bang voor:( Ik zal de core en heatsink dan maar even schoonmaken en er nieuwe pasta tussen doen.En ik zal ook even controleren of de fan idd.wel draait.

Ik hoop dat ie het weer gaat doen.

:thumb:

B.Jager

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan