• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Pijl dropdown box kwijt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alexander1988

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2014
Beste mede forummers,

Ik heb twee vragen.

1) Waar is mijn drop down box pijl? Ik heb deze complete tabel van de maand januari gekopieerd naar februari/maart en nu is zowel voor de maanden januari, februari en maart de dropdown box van kolom J zonder pijl. Een beetje onhandig. De IF formule die erachter hangt functioneert wel nog gewoon maar de pijl niet, vandaar dat ik nu alles hndmatig in moet voeren. Weet iemand hier raad mee, hoe kan ik deze pijl weer laten verschijnen??

2) Ik wil graag een IF formule maken voor kolom O. Dit voor het geval dat in kolom J 'GPSU', 'GPRC' of 'GP4PC' aangegeven wordt, wil ik graag dat in Kolom O 'NO' verschijnt, in het rood. Maar wel met de mogelijkheid dat men ook nog 'YES' kiezen kan, ook hier met een kleine drop down box met deze twee keuzes. YES moet hierbij in het groen verschijnen. Kan dit?

Hopelijk kan iemand me hierbij helpen, ik ben een beetje een n00b hoewel het tot nu toe eigenlijk best aardig gaat.

Ik zie uit naar jullie reacties! Ik heb een dummy bijgevoegd zonder gegevens van personen.

Alvast bedankt!! :)
Alexander

Bijlagen

Er zit helemaal geen datavalidatie in kolom J.
Bovendien is de kolomindeling van januari niet gelijk aan de andere maanden.
In Januari is een kolom toegevoegd. Kolom G om precies te zijn.

Volgens mij is het Januar in het Duits. ;-)
Kolom G in januari: Length of Stay

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Ok, Roncancio bedankt voor je reactie.

Afgezien van de spellingsfouten, heb je een idee hoe ik die pijl weer tevoorschijn kan toveren? Want zoals gezegd, ik weet niet hoe ik dat zou kunnen repareren. Moet ik dan weer alles van januari opnieuw kopieren en die kolom op een andere manier toevoegen of een tweede data validatie maken?

MvG,
Alexander

Gewoon in Januari de datavalidatie plaatsen.
Vervolgens alle werkbladen selecteren en Januari daar naartoe kopiëren.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dankjewel, het is gelukt! :thumb: Een beetje een late reactie, ik was een paar dagen weg. Maar het werkt, dus daar ben ik erg blij mee :)

Deel 2 van mijn vraag is nog onopgelost. Ik ben begonnen met mijn IF-formule, wat ik wil is dat als in kolom J één van de volgende waarden gekozen wordt:

GPRM
PROGP
ADZGP
GPCL
GPFS
HCFS
MSFSG

in kolom O er YES verschijnt (hoeft niet groen) en als er 1 van de volgende waarden gekozen wordt:

GPRC
GPSU
GP4PC

er NO verschijnt.

De regels met kleuren voeg ik zelf nog wel toe.

Zou iemand me hiermee kunnen helpen? Mijn beginnetje van de IF formule ziet er als volgt uit:

=IF(ISERROR((VLOOKUP(J13;'Data Validation' !$G$4:$

Maar dan.. ?

Ik ben trouwens dezelfde persoon als Alexander1988 maar ik was het wachtwoord vergeten, dus nieuw account gemaakt

Ik ben trouwens dezelfde persoon als Alexander1988 maar ik was het wachtwoord vergeten, dus nieuw account gemaakt
Die kun je bij de inlogpagina toch gewoon opnieuw aanvragen... das minder werk dan een nieuw account aanmaken..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan