pijl kleur en macro knop

Status
Niet open voor verdere reacties.

hans1974

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2012
Hallo,

2 probleemkes!

In bijlage een excel bestand met uitleg erbij. Is het mogelijk om de kleur van de pijl in blad1 van kleur te veranderen als de waarde in blad 2 > 0 is en las deze cel dan leeg is een grijze kleur weergeven?

Kan de macro knop in blad 1 inactief gezet worden als de tijd 11u in de ochtend is? Dus enkel erop kunnen klikken van 0u00 tot 11u?

THX voor de hulp.

Groetjes

Bijlagen

Je hebt het bestand opgeslagen als xlsx bestand, en dan zit de macro er niet meer in. Je kunt vast de kleur van het object veranderen, want die is gewoon op te vragen middels de properties.

Hallo Octafish,

Er zit geen macro in, deze steekt in een origineel bestand maar dat is veel te groot om op het forum te plaatsen.
Het kan voor iedere macro knop kunnen dienen?

Laatst bewerkt:
Hallo Edmoor,

Bedankt voor je reactie, maar kan je me de macro uitleggen van de knop? Als ik dit wil doen geeft hij fouten aan. Kan dit zonder timer (vb als een celwaarde > 11 dan de knop niet actief maken?) Een worksheetchange event van maken?

Groetjes

Dat kan en is veel eenvoudiger. Bij mij geeft de huidige oplossing geen fout en werkt prima. De knop wordt actief of gedeactiveerd om 11:00 uur met een afwijking van 5 seconden. De eenvoudige manier is deze macro achter Blad1:
Code:
Private Sub Worksheet_SelectionChange(ByVal Target As Range)
    With Sheets("Blad1").OLEObjects("Knop1")
        If Hour(Time) < 11 Then
            .Enabled = True
        Else
            .Enabled = False
        End If
    End With
End Sub

Het stukje Hour(Time) zou je kunnen vervangen door Range("A1") waarbij je dan het getal 11 in cel A1 zet.
Daarnaast is het handig om, als je zegt dat er fouten optreden, dan hier ook te laten weten wat de exacte melding is.

In het voorbeeld document dat ik plaatste heb ik trouwens je formulier besturingselement knop vervangen door een ActiveX knop.

Laatst bewerkt:
thx,

ik zal deze eens uit proberen en laat je weten of het gelukt is!

Ok dan. Veel plezier ermee :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan