pijltjes toshiba laptop doen het niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

bramheerde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 okt 2011
hallo ik heb een toshiba laptop waar van de pijltjes niet werken!!
ze hebben het altijd gedaan en heb ook geen idee sinds wanneer ze het niet meer doen en waarom !!!
ik heb nog nooit iets op een forum geplaats dus weet niet presies hoe dit allemaal werkt !!!

:o

Eerste wat ik zou uitzoeken is of ze fysiek kapot zijn: Start de laptop op en (zie scherm) kies de juiste toets om in de BIOS te geraken. [Veelgebruikt zijn de Del-toets of de F2 functietoets]
Zodra in de BIOS, verander niets, maar kijk of je met de pijltjestoetsen wél wat kunt, daar. [Bladeren door de opties, verlaat de BIOS na de test-acties zonder iets op te slaan (of zet de laptop uit en weer aan via aan-uit knop uit)]
Start daarna de laptop weer normaal op.

Werkte het in de BIOS wel, dan is er blijkbaar fysiek niets mis met je toetsenbord, en zal er in Windows iets fout zitten. Wat precies wordt een beetje koffiedikkijken, enkele tips daaromtrent pas als we zeker weten dat de pijltjestoetsen fysiek in orde zijn (zie paragraaf hierboven).

Werkte het in de BIOS ook niet meer, dan is er ergens in het toetsenbord iets kapot of in de communicatie-banen vanaf het toetsenbord naar het moederbord. Daar kunnen we hier op het forum niets aan doen (en jij ook niet). Je zult dan een pc-technicus (of de reparatie-afdeling van de fabrikant) moeten gaan inschakelen voor verder onderzoek/reparatie.

Tijs.

dan weet ik bij deze dat de toetsen kapot zijn er zit niks geen leven meer in.
word dus zoeken naar een nieuw exemplaar bedankt

Fijn dat je nu in ieder geval in beeld hebt dat het om een fysiek probleem gaat [en vervang-/reparatie-acties gaat doen om het te fixen].

Graag nog deze vraag op opgelost zetten: Klik op "Zet status opgelost" op de donkerblauwe horizontale balk, bijna bovenaan deze webpagina [die met "Zet status opgelost", "Onderwerp opties" etc.]

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan