Heb ik dat weer. Ik koop voor een MEDION computer model 6731. Niet de minste configuratie. De mediaspeler herkent geen TV-kanalen en ik check de aansluiting van de coaxkabel. Dan blijkt dat het pinnetje uit de tv-kaart op de aansluiting van de kabel is blijven zitten. Ik bekijk het materiaal en zie dat de uit de TV-kaart losgekomen aansluiting ("het vrouwtje") erg smal is. Dat is vermoedelijk ook de reden dat hij is gaan klemmen en is afgebroken. Ik sta voor de keuze om te doen alsof mijn neus bloed, het pinnetje terug te duwen en garantie te claimen. Ik ben echter van mening dat ik gewoon de stekker uit de TV-kaart moet kunnen trekken en bel op naar de servicelijn. Ik leg (eerlijk) mijn klacht neer bij de servicelijn en men weigert mij garantie omdat het met een kracht van buitenaf gebeurd. De Coaxaanluiting is al jarenlang door mij gebruikt op diverse apparaten en dat gaf nooit problemen gaf. Ik kon het meegekomen onderdeel erg moeilijk van de coax-aansluiting af krijgen. Ik heb hem later nog eens op een andere -professionele- coaxaansluiting geschoven. Het kon, hoewel ik er normaal geen last mee had, immers ook liggen aan mijn aansluiting die wellicht te dik was. Maar daar kwam hij ook op vast te zitten. De buitenkant van de aansluiting op de TV-kaart is nog helemaal in takt.
Medion wil wel reparen maar niet onder garantie. Er is volgens hen sprake van onoordeelkundig gebruik. Ik vraag om aan te geven waaruit dat onoordeelkundig gebruik bestaat. Tot nu toe heb ik namelijk niet meer gedaan als de stekker in de aansluiting gestoken en deze eruit gehaald. Hierop krijg ik geen duidelijk antwoord. Men wil hem wel op komen halen en kijken of ie onder garantie valt, maar als dat niet zo is moet ik dokken. Ook als ik niet laat repareren betaal ik namelijk onderzoekskosten. Ik sta voor het blok. Volgens de voorwaarden mag ik zelf niet tot reparatie overgaan en ben ik dus verplicht aangewezen op de reparatieservice, wat in dit geval onevenredig veel kosten met zich meebrengt. Ik kan de machine ook niet missen omdat ik er mee werk.
Meer mensen met dit probleem?
Medion wil wel reparen maar niet onder garantie. Er is volgens hen sprake van onoordeelkundig gebruik. Ik vraag om aan te geven waaruit dat onoordeelkundig gebruik bestaat. Tot nu toe heb ik namelijk niet meer gedaan als de stekker in de aansluiting gestoken en deze eruit gehaald. Hierop krijg ik geen duidelijk antwoord. Men wil hem wel op komen halen en kijken of ie onder garantie valt, maar als dat niet zo is moet ik dokken. Ook als ik niet laat repareren betaal ik namelijk onderzoekskosten. Ik sta voor het blok. Volgens de voorwaarden mag ik zelf niet tot reparatie overgaan en ben ik dus verplicht aangewezen op de reparatieservice, wat in dit geval onevenredig veel kosten met zich meebrengt. Ik kan de machine ook niet missen omdat ik er mee werk.
Meer mensen met dit probleem?