Pinautomaat via een wifi hotspot

Status
Niet open voor verdere reacties.

plieshout

Gebruiker
Lid geworden
5 mei 2007
Hallo,

Ik heb een bestaande situatie die gaat veranderen ivm een verhuizing.

Bestaande situatie:
Ziggo alles in 1 aansluiting met bijbehorend modem, daarachter een Netgear wireless router, vervolgens een Conceptronic C150APM die wireless als brug dient, en daar zit dan weer met een netwerk kabel de pinautomaat in. De conceptronic gebruik ik voor 2 redenen: 1) vanwege de afstand naar mijn router in de meterkast; 2) daar de pinautomaat fysiek in een poort moet.

Nieuwe situatie:
Ik ga verhuizen naar een nieuw pand, en daar zit geen internet in. Ik wil dat via mijn mobiel doen waar ik via de wifi hotspot optie (samsung galaxy S3) op mijn laptop/pc internet kan krijgen. Dit is me al gelukt. Hoe kan ik die internetlijn nu toegankelijk maken voor mijn pinautomaat die fysiek met de netwerk kabel ergens in moet? Ik heb wel een lan-poort in mijn laptop, maar dat lijkt me een ingang, en geen uitgang. Daarnaast zou ik het fijn vinden als ik de lijn voor mijn pinautomaat niet via mijn laptop hoef te laten lopen. Ik hoopte dat eigenlijk via de Conceptronic C150APM te doen. Maar hoe? Of kan het anders nog makkelijker? Of kan het niet zonder de laptop? En hoe zou ik dan alles moeten instellen?

Ik ben niet bijzonder kundig met netwerken en alles wat daar bij komt kijken.
Ik hoop dat de vraag duidelijk is. Wie kan mij helpen?

kun je je pinautomaat niet omruilen voor een mobiel pinautomaat?

Dat zou kunnen. Het prijsverschil tussen beide varianten is echter dusdanig dat ik dan beter af ben met een permanente internetaansluiting op die locatie. Daarbij komt dat ik het komende halfjaar nog een boete krijg als ik 'omschakel'.

Wat zou moeten werken is een draadloze bridge. Dus een hardware apparaat dat je (eenmalig) zodanig instelt dat die verbind met een draadloos netwerk (in jouw geval: de hotspot) en daarna gewoon bedraad door elke computer/pinautomaat/laptop gebruikt kan worden zonder dat op die computer/pinautomaat/laptop nog wat ingesteld hoeft te worden.

Een apparaat dat (o.a.) zoiets kan is Asus wl 330n3g, als je die in Bridge modus zet (wordt door Asus "Ethernet adapter mode" genoemd). Handleiding van het apparaat: hier

Als ik je startposting mag geloven dat had je die Conceptronic ook in Bridge modus gehad. Zou dus (indien als 'gericht' op het draadloze netwerk van je hotspot) naar mijn mening hetzelfde kunnen/moeten opleveren.

Tijs.

Laatst bewerkt:
Wat zou moeten werken is een draadloze bridge. Dus een hardware apparaat dat je (eenmalig) zodanig instelt dat die verbind met een draadloos netwerk (in jouw geval: de hotspot) en daarna gewoon bedraad door elke computer/pinautomaat/laptop gebruikt kan worden zonder dat op die computer/pinautomaat/laptop nog wat ingesteld hoeft te worden.

Een apparaat dat (o.a.) zoiets kan is Asus wl 330n3g, als je die in Bridge modus zet (wordt door Asus "Ethernet adapter mode" genoemd). Handleiding van het apparaat: hier

Als ik je startposting mag geloven dat had je die Conceptronic ook in Bridge modus gehad. Zou dus (indien als 'gericht' op het draadloze netwerk van je hotspot) naar mijn mening hetzelfde kunnen/moeten opleveren.

Tijs.

Wat je schrijft klopt, de Conceptronic gebruik ik nu als universal repeater (dus niet als brdige, dan werkt het niet), en op de LAN van de conceptronic kan ik dan mijn pinautomaat aansluiten. Werkt perfect.

Maar ik krijg het dus niet aan de gang met m'n wifi hotspot op m'n telefoon. Ik zie op mijn telefoon ook niet dat er een verbinding is (wat ik wel zie als ik b.v. mijn laptop verbinding laat maken).

Dus dan is de hamvraag eigenlijk: hoe stel ik m'n Conceptronic C150APM in zodat dit werkt?

sidenote: Een half jaar geleden moesten we de Conceptronic na 2 avonden ergenis instellen als Universal repeater i.p.v. AP bridge, anders werkte hij niet. Vraag me niet waarom.

Handleiding: hier
Bij nader lezen, vooral in deze handleiding lijkt het er sterk op dat je "Station-Infrastructure" moet instellen, maar (heel misschien) zou het anders "AP Bridge-Point to Point" moeten zijn.

Als je beide opties niet werkend krijgt, dan kan ik je verder niet helpen, want ik heb niet zo'n apparaat. Evt. zou je kunnen kijken of je een nieuwere firmware kunt vinden: link naar download pagina

Tijs.

Laatst bewerkt:
Handleiding: hier
Bij nader lezen, vooral in deze handleiding lijkt het er sterk op dat je "Station-Infrastructure" moet instellen, maar (heel misschien) zou het anders "AP Bridge-Point to Point" moeten zijn.

Als je beide opties niet werkend krijgt, dan kan ik je verder niet helpen, want ik heb niet zo'n apparaat. Evt. zou je kunnen kijken of je een nieuwere firmware kunt vinden: link naar download pagina

Tijs.

Hoi Tijs,

Wat je nu beschrijft is wat we een half jaar geleden 2 dagen lang tot ergenis aan toe geprobeerd hebben, en uiteindelijk als universal repeater ingesteld en toen werkte het ineens..Ik ben bang dat de Conceptronic geen goede link met mijn telefoon op kan zetten waardoor het niet gaat werken. maar we zullen wel eens zien.

In elk geval dank voor je (snelle) reactie.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan