pincode instellen

Status
Niet open voor verdere reacties.

saldos

Inventaris
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
10.676
hallo,
Ik heb meerdere nokia's (nokia 1600, 3310, 3330).
Ik heb er een pincode op ingesteld zodat als ik de telefoon aanzet, dan moet ik een pincode intoetsen.
Maar dit is gevaarlijk, want indien ik mijn mobiel verlies als deze aanstaat, dan kan iedereen ermee telefoneren. Is het ook mogelijk om een pincode in te stellen die je moet intoetsen voor het telefoneren?
Indien dat niet mogelijk is, is het dan mogelijk om een screensafer in te stellen die binnen een paar seconden aangaat indien ik mijn telefoon niet heb gebruikt ik een pincode moet intoetsen, zodat niemand ermee kan bellen indien mijn mobiel uit mijn zak valt?

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
:confused: denk niet dat zoiets gaat, het is trouwens niet praktisch als je eerst een wachtwoord moet typen voor je kan bellen. Indien je je gsm kwijt raakt kan je je gsm en sim wel laten blokkeren zoals bij een bankkaart.
 
Klopt, het is inderdaad niet mogelijk! De enige tip die ik je kan geven is: zoek nu alvast het nummer op van je provider dat je moet bellen als je telefoon is gestolen, zodat je dat meteen kunt bellen als je je telefoon kwijt mocht raken. Laat dan meteen je kaart blokkeren.
 
GSM blokkeren.

DIT IS WEL MOGELIJK

Je kan de Nokia zo instellen dat je de gsm na een X aantal seconden of minuten blokkeerd, wanneer je dan wilt bellen moet je een 5 cijferig code intoetsen.Dit zit standaard op je toestel, je hoeft dus geen software o.i d te installeren.
Open de menu instellingen op je mobiel, ga dan naar BEVEILIGINGS-INSTELLINGEN daarna PERIODE AUTOMATISCH BLOKKEREN, je kiest nu : door gebruiker gedefineerd en geef het aantal seconden of minuten in. Nu gaat je toestel elke keer na het door jou opgegeven tijd automatisch op slot en moet je een 5 cijfirige code intoetsen om de gsm te gebruiken, de code van je Nokia staat standaard op 12345. ( Het is aan te bevelen om deze code te veranderen in een code die door jouw makelijk is te onthouden b.v geb. datum of laatste 5 cijfers van je nummer etc. etc. ) :thumb:

SUCCES !!
 
beveiligings instellingen

bij beveiligings instellingen heb ik geen PERIODE AUTOMATISCH BLOKKEREN. De enigste opties die ik daar heb is: pin code aanvragen (staat aan), oproepen blokkeren, beperkte grp gebruikers, beveiligings niveau (staat op geen), toegangs code weigeren.

betekend het dat het niet kan?
 
Heb je deze mogelijkheid op geen van de 3 toestellen ? En wat krijg je te zien als je de optie; beveiligings niveau aanvingt of toegangs code weigeren kiest ?? :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan