Ping en up ok, down vreselijk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Tom3k
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Tom3k

Gebruiker
Lid geworden
17 dec 2003
Hallo allen,

Sinds kort is mijn downloadsnelheid dramatisch slecht. Haal met speedtest.net meestal niet eens 1 Mbits down. Ping en upload lijken ok te zijn.

Ik heb al het 1 en ander geprobeerd en gecheckt waaronder:

CCleaner, Kaspersky scan, Adaware scan, Malwarebytes, andere browser

Volgens mij ligt het probleem wel bij mijn pc, want een andere pc die op dezelfde router zit krijgt wel netjes 5 Mbits down.

Het is dat ik mijn dvd van Win7 even niet kan vinden anders had ik mijn pc al wel opnieuw geïnstalleerd. Iemand enig idee wat ik nog kan doen/checken/testen?

Bvd en groet

NB: Ik heb het bericht nog niet verzonden of ik vind mijn Win7 dvd! Ik wacht toch nog even eventuele reacties af voordat ik mijn pc opnieuw ga installeren..

Laatst bewerkt:
Hallo,

U kunt proberen de netwerk-adapter te updaten.

Een andere manier is de router te resetten naar de fabrieks-instellingen.

Nou, ik heb Win7 from scratch helemaal opnieuw geinstalleerd en ik heb de router geresset en nog steeds heb ik een waardeloze downloadsnelheid. Het is van het ene op het andere moment gekomen. Andere pc heeft wel gewoon goede download snelheid...

Nog ideeen? Kan dit misschien iets hardwarematigs zijn? Lijkt me vreemd want ping en up zijn wel ok, en down doet het nog wel maar is gewoon erg slecht..

Ow ik zat te denken, aangezien ik niets heb veranderd maar wel op wireless zit, kan het dan niet te maken hebben met andere mensen (woon in flat) die bij mij in de buurt zijn komen wonen? Ik weet nog wel dat ik in het verleden opeens erg traag internet had, waarbij internet zelfs vaak uitviel. Toen ben ik geswitched van channel 1 naar 9 en toen was het goed. Nu is het opeens weer bagger (hoewel verbinding nu niet uitvalt).

Ik heb al wel wat geswitched, maar het blijft slecht. Kan ik erachter komen of ik conflicteer met anderen en welk kanaal het beste is om te nemen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan