ping.exe

Status
Niet open voor verdere reacties.

rve123

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 feb 2005
Ik kom net op mijn computer een bestand tegen genaamd ping.exe, maar ik heb geen idee wat het is. Het staat in de map local settings en is voor het laatst gebruikt in juni 2004.

Nu wil ik weten wat dit is en of ik het gewoon kan verwijderen.

Alvast bedankt.

Geplaatst door Admin_Frisian
Zo te zien is het wel van Microsoft.
Ik denk alleen dat niet dat, dat het is omdat:
- Ik op windows XP werk.
- Het bij andere gebruikersaccounts niet zo is.

Bij één van de andere gebruikersaccounts staan wel de volgende bestanden:
- components
- safety
- shell
- Wmedia
Deze vier zijn zijn het laatst gebruikt in mei 2004.

Daar heb ik dezelfde vraag over (wat is het en kan ik ze gewoon verwijderen).

Laatst bewerkt:
Ping.exe staat ook in system32.

Voor de duidelijkheid heb ik even een screenshot gemaakt (zie bijlage). Boven de rode lijn staan de bestandjes waar ik de vragen over heb. Onder de rode lijn staat ping.exe zoals die in system32 staat.

Bijlagen

• bestanden.jpg
    bestanden.jpg
    7,4 KB · Weergaven: 52
Schrijf jij zelf programma's? De bovenste zien er nogal Delphi/VB/C++ uit namelijk..

Geplaatst door XP_PC
Schrijf jij zelf programma's? De bovenste zien er nogal Delphi/VB/C++ uit namelijk..

Een paar weken terug heb ik wel C++ op mijn computer gehad maar die bestanden zijn al veel ouder.
Is dat het probleem of niet? En wat moet ik nu met die bestanden aan?

Laatst bewerkt:
Ze staan me niet echt in de weg, maar ik was begonnen met overbodige bestanden weg te gooien en toen ging ik kijken of er nog iets bij tijdelijke bestanden stond en toen zag ik dat bestandje weer staan (ik had hem wel eerder zien staan, maar niet meer aan gedacht). Daarna keek ik naar de datum en die vond ik van een tijd geleden. Ik heb daarna gezocht naar wat die bestanden waren, maar ik kon er niet veel nuttigs over vinden. Daarna ben ik het hier gaan vragen.

Eigenlijk wil ik ze wel weg hebben, maar ik heb er ook geen zin foutmeldingen en zulk soort dingen.

Geplaatst door nteusink
Ik heb even ge-googled naar een paar van die bestandsnamen:

http://www.google.nl/search?q=wmedia+shell+"local+settings"

Google komt dan met een franse site met informatie over Spyware...

Misschien even een hijackthis logje plaatsen op ASO ?

Ik vermoed dat de bestanden gewoon wegkunnen, je kan ze anders altijd nog eerst hernoemen en kijken of dat fouten oplevert.

Ik kan wel een Hijackthis logje plaatsen, maar ik denk dat dat niet veel zal uitmaken. Ik heb namelijk een maand geleden een nog een logje geplaatst. Toen had ik die bestanden ook al, maar nu ik er goed over nadenk hebben we die vier (ping.exe weet ik niet meer) een keer uit een map gehaald omdat we problemen hadden met de computer. Nadat we ze hadden verplaatst was het probleem verholpen.

Iemand nog een andere oplossing?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan