Ping of Death

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Hi!

Toevallig vroeg ik me zo af.. Als ik een:
**bepaald commando**
Edit toch maar weggehaald, geen slapende hondjes.. ;)
uitvoer, en een stuk of tig DOS boxen opstart kan ik een PC al aardig over zijn toeren krijgen.

Als ik nu via een firewall instel dat hij deze requests moet verwerpen (en dus een Time-out bij opdracht. laat zien in de dosbox): is dit een vorm van beveiliging of is dat zeer makelijk te omzeilen.

Laatst bewerkt:
Firewall Protection
Enable this feature to block DoS (Denial of Service) attacks. A DoS attack does not attempt to steal data or damage your PCs, but overloads your Internet connection so you can not use it - the service is unavailable.

Dat is correct (je let goed op :D). Echter: daar ging het mij niet om, haha.

Toevallig had ik dat commando op 'tip' van iemand uitgevoerd op school. Het netwerkgebruik ging naar 100%. Echter: thuis krijg ik de situatie niet nagebootst.
Zodra ik meer dan 40 dosboxen start, gaat het netwerkgebruik van het slachtoffer omlaag (in % bij taakbeheer) maar er is totaal geen internet of netwerkverkeer mogelijk. Op de aanvaller worden er time-outs weergegeven.

Nu heb ik een internetserver draaien die niet ping-baar is. Nu vroeg ik me af; helpt dit tegen DOSjes? Want in feite zijn bijna alle internetservers pingbaar.

wel tegen de ping floods, gewoon omdattie het icmp protocol niet zal accepteren ((ik neem aan dat je hem geblocked heb op packet niveau en dan alle typen icmp pakketten) maar een DoS of DDoS word niet alleen maar uitgevoerd met het icmp protocol maar ook door tcp stacks te flooden welke door jou beveiliging niet tegen worden gehouden.
tis een deel security maar zoals je al aangeeft (bijna) alle servers op het internet zijn te pingen... dus das waarschijnlijk niet het grootste DoS gevaar :)

Kijk, daar hebben we dus precies wat aan.

Wederom bedankt voor je goede input :thumb:.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan