Router - ping probleem
Dag ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een netwerkje waar ik 3 routers in heb verwerkt.
Mijn adsl internet (speedlinq)komt mijn thomson 510 router binnen
dat wordt gerouteerd naar ip adres: 10.0.0.8. Dat gaat vervolgens via de WAN port de Sweex router naar binnen. De Sweex router heeft een wireless functie en heeft 4 x lan uitgangen. Een lan aansl gaat naar pc 1 een andere aansluiting gaat naar een Edimax router met het ip adres: 192.168.123.110 dat via de WAN port naar binnen gaat.
de Edimax router heeft 4x lan aansl. Waarvan er een lan aansl naar pc 2 gaat.
subnet en gateway gegevens heb ik onder in een schemaatje weergegeven. Voor het gemak heb heb ik maar 2 pc 's weergegeven in het schema.
Van elk punt in deze schema kan ik naar het internet.
Van pc 2 kan ik pc 1 bereiken; pingen remote desktop noem maar op.
Alleen ik kan van pc1 niet maar pc2.
OS van beide pc's = winxp Pro en ik heb de firewalls uitgezet
De Edimax router beschikt geen Routing table.
Ongetwijfeld heeft het waarschijnlijk te maken met een routing table.
De Sweex router bechikt wel een routing table. En dit is wat ik kan invullen onder de volgende tabs:
Destination: ?
subnet: 255.255.255.0
hop: ?
Wie kan mij vertellen wat ik bij de vraagtekens moet invullen, ik heb de meest logsiche geprobeert. Ik heb een printscreen toegevoegd van de routing table van sweex router.
HELP HELP zie bijlage voor schema
Dag ik zit met het volgende probleem.
Ik heb een netwerkje waar ik 3 routers in heb verwerkt.
Mijn adsl internet (speedlinq)komt mijn thomson 510 router binnen
dat wordt gerouteerd naar ip adres: 10.0.0.8. Dat gaat vervolgens via de WAN port de Sweex router naar binnen. De Sweex router heeft een wireless functie en heeft 4 x lan uitgangen. Een lan aansl gaat naar pc 1 een andere aansluiting gaat naar een Edimax router met het ip adres: 192.168.123.110 dat via de WAN port naar binnen gaat.
de Edimax router heeft 4x lan aansl. Waarvan er een lan aansl naar pc 2 gaat.
subnet en gateway gegevens heb ik onder in een schemaatje weergegeven. Voor het gemak heb heb ik maar 2 pc 's weergegeven in het schema.
Van elk punt in deze schema kan ik naar het internet.
Van pc 2 kan ik pc 1 bereiken; pingen remote desktop noem maar op.
Alleen ik kan van pc1 niet maar pc2.
OS van beide pc's = winxp Pro en ik heb de firewalls uitgezet
De Edimax router beschikt geen Routing table.
Ongetwijfeld heeft het waarschijnlijk te maken met een routing table.
De Sweex router bechikt wel een routing table. En dit is wat ik kan invullen onder de volgende tabs:
Destination: ?
subnet: 255.255.255.0
hop: ?
Wie kan mij vertellen wat ik bij de vraagtekens moet invullen, ik heb de meest logsiche geprobeert. Ik heb een printscreen toegevoegd van de routing table van sweex router.
HELP HELP zie bijlage voor schema
Laatst bewerkt: