PING problemen

Status
Niet open voor verdere reacties.

yulez

Gebruiker
Lid geworden
16 apr 2008
Berichten
11
Hoi mensen,

Ik speel MOHAA online en heb eigenlijk nooit eerder problemen gehad maar sinds 4 weken krijg ik elke avond een hele hoge ping!
Het begint rond een 19:00uur en kan soms wel 4/5 uur duren! Kan hierdoor niet meer spelen en het is raar want ik speel altijd in dezelfde server en had eerder nooit geen last van een hoge ping.
Ik gebruik ook Game-Booster zodat programmas op de achtergrond uit geschakeld worden. Ik heb mijn router met een wachtwoord beveiligd dus het lijkt me niet dat iemand anders meelift..
Ik heb mijn router al verschillende keren gereset en ik heb al meerdere virusscanner laten lopen maar die hebben niets gevonden...
Iemand enig idee hoe ik van dit irritante problemen af kan komen?

Alvast vriendelijk bedankt,

Groetjes,
 
Denk eens even na: Vanaf 19:00 t/m 22:00 uur is het 'spitsuur' in Internettend Nederland. Denk aan downloaders, e-mail, surfen, YouTube etc.

Zéker omdat het niet 24 uur per dag is, lijkt het me dat je daar niet veel aan kunt doen en ook je provider niet.

Tijs.
 
maar dat zou dan inhouden dat dat altijd zo geweest zou zijn, en hij zegt duidelijk dat dit pas sinds 4 a 5 weken speelt, en daarvoor nooit.
denk dus niet dat het aan het 'spitsuur'ligt.
helaas heb je al alle oplossen die ik zou kunnen aandragen zelf geprobeert, zou dus ook niet zo goed meer weten wat je wel kunt proberen.
succes!

leon
 
@SPY/leon: Even als reactie op wat jij zei:
a. De routers die op het hele pad liggen van het thuisnetwerk naar de MOHAA server(s) kunnen zelf bepalen hoe belangrijk ze ICMP verkeer vinden. Dus stel dat die routers lage prioriteit geven aan ICMP verkeer (omdat ze op dat moment het druk hebben -> 'Spitsuur') dan kan het doortransporteren van PING's (en het antwoord daarvan door de MOHAA server(s)) worden vertraagd. Zou dus theoretisch kunnen betekenen dat de verbinding met de MOHAA server(s) op zichzelf niet traag is, maar (de antwoorden op) PING wel waardoor het lijkt dat de verbinding traag is.
b. Dan is het ook mogelijk dat de routering richting de MOHAA server(s) is veranderd ondertussen, maar daar kan/zal de provider ook niets aan doen, zéker niet als het maar op een gedeelte van de dag 'traag' is. Wisselen van provider zou kunnen helpen, maar dan moet je wel zeker zijn dat die een andere/snellere/constantere route naar die MOHAA server gebruikt dan de huidige provider.
c. Er kunnen (bijv. op dezelfde wijkcentrale) recent een paar stevige 'downloaders' zijn aangesloten.

Succes,

Tijs.
 
het is duidelijk dat jij veel meer weet hiervan dan ik, en de 3 mogelijkheden die je aandraagt klinken heel plausibel.
ik hoop dat t weer beter wordt voor hem, maar het ziet er dan dus naar uit dat hij iets moet veranderen.
ben blij dat ik een sp-gamer ben, en eigenlijk nooit mp.
succes hiermee topic opener, (ben je naam even vergeten en zie de thread niet staan bij het beantwoorden.)

leon
 
bedankt voor de reacties!
het is inderdaad juist zo raar omdat het pas sinds 4/5 weken is daarvoor geen problemen.
Ik heb contact gehad met de provider en die heeft testen uitgevoerd/metingen en niets kunnen vinden! :( inmiddels is het probleem er nog steeds en ben ik eigenlijk een beetje radeloos.............................................................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan