Ping spikes sinds twee weken geleden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daedron

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
29 mrt 2012
Berichten
4
Hallo,

Sinds kort krijg ik hoge (100+) ping spikes ongeacht naar welke website ik ping. Ook heb ik gisteren een server bij ons in huis gepinged, die dus gewoon in het netwerk zit. Ik kreeg vaak <1ms of 2ms, maar op een gegeven moment kreeg ik ineens een spike van 160ms, dat lijkt mij niet mogen kunnen binnen je eigen netwerk lijkt mij.
Ook heb ik hier last van tijdens het gamen, als ik bijvoorbeeld Battlefield 3 speel staat mijn ping op het begin rond de 10. Naar een minute of twee krijg ik ineens een ping van 180 en dat blijft dan ook zo tot ik van de server af ga.

Hier een screenshot van het probleem.

PingSpike.png

Dit gebeurd ongeveer om de minuut, soms duurt het twee minuten voor ik een spike krijg, andere keren gebeurd het 2 keer per minuut.

Een reset van de router heeft het probleem niet verholpen, dus daar kan het niet aan liggen. Tevens is er geen firmware beschikbaar voor mijn router (Sitecom 370-WL)
Vanavond zal ik de modem er eens uit halen en kijken of dat misschien werkt.
Zijn er nog andere zaken waar het aan zou kunnen liggen?

Bij voorbaat dank.
 
hallo,

Al geprobeerd te scannen op virussen, ik had een tijdje geleden ook dat probleem, toen bleek dat er een aantal virussen op mijn pc zaten die continue in de achtergrond het internetgebruik omhoog gooide.

Met vriendelijke groet,

Jeffrey
 
Goed, ik betwijfel virussen om eerlijk te zijn. Probeer dat modem reset eens, en laat het ons horen (erh.. lezen). Heb je ook (veel?) time-outs als je ping xxx.xxx.xxx.xxx -t (even een paar minuten laten pingen naar een bepaald IP) gebruikt?
 
Goed, ik betwijfel virussen om eerlijk te zijn. Probeer dat modem reset eens, en laat het ons horen (erh.. lezen). Heb je ook (veel?) time-outs als je ping xxx.xxx.xxx.xxx -t (even een paar minuten laten pingen naar een bepaald IP) gebruikt?

Nee, ik krijg geen time-outs zelfs naar 10 minuten niet.
De modem even een tijdje uitgezet en weer aangezet, toen ik naar mijn router instelling ging kreeg ik ineens een pop-up dat er nieuwe firmware voor mijn router beschikbaar was en dat heb ik nu uiteraard gedownload. Wel raar dat ik nu ineens nieuwe firmware heb, maar goed.

Het probleem is daarentegen niet opgelost, krijg nog steeds dezelf ping spikes.
Heb ook een grondige virus scan gedaan en er is wel een Trojan.Dropper ontdekt, deze verwijderd maar dat was het probleem inderdaad ook niet.

Ben benieuwd of een nieuwe router misschien het probleem kan verhelpen, aangezien ik dit probleem naar vermoedens heb sinds ik deze router heb gekocht en geinstalleerd, ik heb alleen nooit gepinged tot 2 weken geleden toen het me ineens opviel dat er toch wel iets raars aan de hand is.
Ook al lijkt me dat een beetje extreem en het lijkt me sterk dat Sitecom zo'n slecht merk is dat het deze probleem veroorzaakt.

Iemand anders misschien nog dingen die ik zou kunnen proberen?
 
Sitecom is vrij bekend inderdaad. Heb je hetzelfde als je de PC direct op het modem aansluit en dan weer gaat pingen? Zo ja, zit er niks anders op dan even contact opnemen met je provider.
 
Sitecom is vrij bekend inderdaad. Heb je hetzelfde als je de PC direct op het modem aansluit en dan weer gaat pingen? Zo ja, zit er niks anders op dan even contact opnemen met je provider.

PC direct op mijn modem aangesloten, 5 minuten lang getest zonder ping spikes.
Heb toen dezelfde PC weer op de router aangesloten met geen andere PC's erop, kreeg pink spikes van rond de 80.
toen ik alles weer aansloot kreeg ik ping spikes in de 160-180.

Lijkt mij toch een probleem met de router. Heb in settings alles al aan en uitgezet zoals wireless modules, port forwarding/virtual server etc om te kijken of daar misschien een conflict zat, maar dit mocht niet baten.
Dus ja, volgens mij is er niks anders om te doen dan een nieuwe kopen omdat er toch iets duidelijk mis is met degene die ik nu heb?

EDIT: Nieuwe router aangeschaft van Netgear. Ik heb nu geen ping spikes meer, probleem verholpen.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan