Ping vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rimsic

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
15 jan 2005
Berichten
3.143
Hey,

Ik heb eergister XIII The Game weer is geinstalleerd. Het is echt een super game.

Probleem
Als ik zelf een server maak kom ik wel in de server lijst, maar niemand kan er in. Dit komt door me ping denk ik. 1,5 jaar geleden heb ik dit ook gespeeld toen had ik er nooit last van. Toen stond ik telkens boven aan met de beste ping.

Veranderingen in 1,5 jaar
Ik heb @home basis

* Vorig jaar in augustus heeft @home alles versneld qua download snelheid.

* En laatst hebben ze het weer iets versneld dacht ik

* Ook heb ik er nu een router tussen. (geen enkel andere computer staat aan)

Wat kan het probleem zijn? Ik weet dus niet wanneer het is gebeurd omdat ik pas na al die veranderingen pas heb gespeeld.

Speedtest.nl: 12.0 ms
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
Hey,

Ik heb eergister XIII The Game weer is geinstalleerd. Het is echt een super game.

Probleem
Als ik zelf een server maak kom ik wel in de server lijst, maar niemand kan er in. Dit komt door ping.

Dit komt door ping? Hoe weet je dat zo zeker? Weet je wel wat ping is?

Je hebt een router zeg je; moet je geen porten forwarden naar je eigen PC?

Kun jij jezelf wel joinen op je lokale IP, en op het netwerk IP?
 
ik weet wat ping is, maar kijk je hebt verschillende servers, de servers met beste ping staan boven aan. En die niet werken waar niemand in kan joinen staan aan het eind. Ik zou ook niet weten waarom het anders zou moeten.

Wat bedoel je met die andere vragen?
Of ik in me eigen game kom: Ja
 
Geplaatst door Rimsic
ik weet wat ping is, maar kijk je hebt verschillende servers, de servers met beste ping staan boven aan. En die niet werken waar niemand in kan joinen staan aan het eind. Ik zou ook niet weten waarom het anders zou moeten.

Wat bedoel je met die andere vragen?
Of ik in me eigen game kom: Ja

Nou; jij zegt "het komt door ping". Het feit dat anderen jouw server niet kunnen benaderen kan hier niet door komen. Ping is alleen een indicatie.

Welke vragen, portforwarding bedoel je?

En kom je in je eigen game via het internet IP of via het lokale IP?
 
Laatst bewerkt:
Ja, dus? Dat lijkt me vrij normaal :).

Maar wat ik vroeg; wanneer je jouw eigen server joint doe je dit via jouw internet IP of lokale IP?
 
weet ik veel. Je maakt een server, en je komt er meteen in. Daar is niks aan te veranderen.
 
Geplaatst door Rimsic
weet ik veel. Je maakt een server, en je komt er meteen in. Daar is niks aan te veranderen.

Ja als je zo gaat beginnen krijg je maar van iemand anders hulp...

Het is goed mogelijk dat jij erin komt op je eigen IP maar jezelf ook niet op je internet IP erin komt..
Ik ken het spel niet maar kun je nergens het IP van de server zien?

En heb je die porten al geforward?
 
XIII is geen geavanceerde online shooter. Het is simpel. Je kan niet achterhalen wat het ip is. Je ziet alleen Ping / Naam server / aantal spelers

Forwarden? Hoe moet dat? OF staat dat in het boekje.. zal ff opzoek gaan

Edit
http://forum.fok.nl/topic/436414/1/25#20167561 IK ga het nu even proberen :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Dat heb ik nu....

Edit
Ik zit wat rond te neuzen in het menu. Maar bij het menu NAT: staat Port Forwarding. En niet die andere how to.

Weet je misschien wat verder de bedoeling is?
Sweex router
 

Bijlagen

  • sweexrouter.gif
    sweexrouter.gif
    8 KB · Weergaven: 25
Laatst bewerkt:
Geplaatst door Rimsic
XIII is geen geavanceerde online shooter. Het is simpel. Je kan niet achterhalen wat het ip is. Je ziet alleen Ping / Naam server / aantal spelers

Forwarden? Hoe moet dat? OF staat dat in het boekje.. zal ff opzoek gaan

Edit
http://forum.fok.nl/topic/436414/1/25#20167561 IK ga het nu even proberen :thumb:

Het forum is momenteel niet bereikbaar wegens database-problemen. Wacht even en probeer het zometeen opnieuw. (1062)

Je hebt de NA(P)T instellingen nodig ja.

Hij is vrij beperkt als dat alles is maar bij "client IP" moet je het lokale IP van jouw PC ingeven (start, uitvoeren, cmd, ipconfig).
 
die screenshot was van iets anders :rolleyes:. Dat was dus van die andere how to die ik had gelezen.

Welke poorten zou ik open moeten zetten. Ik zit op die forums van xiii te kijken maar dat werkt niet. Zit nu op die van ubi. Kan het ook niet vinden op google

Edit
Ik moet nu ff vakkenvullen ;) :thumb: Ik kijk morgen (vrijdag) op eventuele reacties
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan