ping

Status
Niet open voor verdere reacties.

jobo182

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2004
Berichten
817
hallo,
als ik niet kan pingen naar mijn eigen IPnummer, wat kan daar de oorzaak van zijn ?
via ipconfig/all zie ik alle gegevens,
ik kan wel pingen naar de localhost en naar mijn 2de computer.
gr, jobo
 
Hoe ping jij?
je zou vier keer en antwoord moeten krijgen.
 
via start/uitvoeren
cdm
ping 192.168.123.xxx
die xxx zijn dus ook nog een getal,
dan enter
ik lees dan
C:\Documents and Settings\John>ping 192.168.123.101

Pingen naar 192.168.123.xxx met 32 byte gegevens:

Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.
Time-out bij opdracht.

Ping-statistieken voor 192.168.123.xxx:
Pakketten: verzonden = 4, ontvangen = 0, verloren = 4
(100% verlies).
 
maar dat is jou interne netwerkadres.
dat is niet jou ip adres.

type in de adresbalk van jou brouwser maar eens www.mijnip.nl en dan zie jij jou echte ip adres.
 
Geplaatst door puppie
maar dat is jou interne netwerkadres.
dat is niet jou ip adres.

type in de adresbalk van jou brouwser maar eens www.mijnip.nl en dan zie jij jou echte ip adres.

Dan krijg je jouw internetadres ja.

En de kans dat daar een ping op mislukt is vrij groot (firewall, router, provider).

Op het lokale IP zou die moeten werken.


Maar Jobo; heb jer last van dan?
 
via die site zie ik dus het ipadres van mijn provider @home, dat ook vermeld staat op het home tabblad van de router.

Het probleem is dat ik vanaf de laptop niet in de gedeelde mappen van de desktop kom, wel andersom;
ik kan dus wel pingen naar de laptop,
daarom dacht ik dat het met dat pingen te maken zou hebben, misschien staat er een instelling in de router (WL-114Wireless Network Broadband Router) niet goed;

want als ik vanaf de laptop klik op de werkgroepnaam en dan op de naam van de desktop, dan verschijnt de melding: John is niet teogangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor
deze netwerkbron, Neem contact op met de beheerder van deze server als U
wilt weten of U toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd
Ik heb al tig site bezocht, waar beschreven word, hoe een netwerk te maken.
Maar ik ga er dus vanuit dat als dat pingen niet lukt, ik ook niet vanaf de laptop in de desktop kan komen
 
heb je op de laptop al de netwerk wizzard uitgevoerd.
heb je al mappen gedeeld.
welk besturingsysteem gebruik jij.
 
natuurlijk die wizard gedraaid en mappen gedeeld, zo dom ben ik nu ook weer niet ;-)

op allebei staat XP home met SP2

ook staat de firewall uit
 
bestands en printerdeling ook aanstaan.
 
ja ook,
maar dat heeft niets mee het niet kunnen pingen te maken en dat is volgens mij de oorzaak !
 
Krijg je wel twee verschillende ip adressen dan.
dus 1 voor de pc en 1 voor de laptop.
 
ja, als je mijn eerste bericht hebt gelezen, kon je dat weten, want daarin schreef ik dat ik wel kan pingen naar mijn 2de pc (laptop) en naar de localhost, ook naar het LAN IPadres (standaardgateway),
maar dus niet naar mijn eigen IPadres.
 
het pingen is opgelost, ik de router ertussen uit gegooid en daarna weer opnieuw gekoppeld aan het kabelmodem;
via de laptop kan ik nu ook in de gedeelde mappen van de desktop komen, via de verkenner, dan Extra/Netwerkverbinding maken
in het venster bij Map intypen
\\naam van de desktop\naam van de gedeelde schijf (D)
ik hoef ook geen inlognaam en wachtwoord in te vullen.

Waarom lukt het op deze manier wel en niet op de normale wijze, want dan verschijnt de melding:

John is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen voor deze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder van deze server als U wilt weten of U toegangsmachtigingen hebt. Toegang geweigerd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan