pingen lukt niet

• Onderwerp starter Onderwerp starter gdus
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

gdus

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2009
hallo allemaal
als ik wil pingen krijg een foutcode 5
wat houd dit in ?
ik probeer namelijk al een tijdje een netwerk te maken waar ik met mijn laptop kan printen op mijn desktop toen dit niet lukte ging ik het pingen proberen dit lukte wel op de laptop maar niet op de desktop
laptop =acer aspire 5715z met vista basic
desktop = dell demension e521 met xp pro
op beide systemen zijn legale versies windows geinstaleerd.
ik heb ook nog een schermafdruk van de xp bij gesloten
oja ik kan wel in mijn netwerk van de desktop in de laptop kijken maar via de laptop niet in desktop (dus ik kan ook geen printer vinden ;) wat gaat er fout ??
windows firewall heb ik ook al uitstaan helpt niet
mcafee security center is geinstaleerd
als er gegevens ontbreken hoor ik het wel
alvast bedankt voor de moeite.

mvg dus.

Bijlagen

Staan de beide pc's wel in hetzelfde netwerk? Zeker in gevallen dat er 2 routers worden gebruikt (bijv. 1 van de provider en 1 (al dan niet draadloze) van jezelf) kan dat het geval zijn, en de delende pc op de router van de provider is aangesloten en je 'client'-pc op de zelf aangeschafte router.

Je kunt dat bekijken via [Windows-toets]r toetscombinatie -> cmd /k ipconfig op de pc die de printer deelt en de pc waarvandaan je naar die wilt printen/pingen.

Voorbeeld: Stel dat de 'delende' pc 192.168.1.33 als ip-adres heeft en de 'client'-pc 192.168.2.5 heeft, dan zijn de 2 pc's niet in hetzelfde netwerk, want de delende pc is dan onderdeel van het 192.168.1.x netwerk terwijl de client-pc in het 192.168.2.x netwerk zit.

En ja, ook de firewall-component van McAfee kan pings én Bestands- en printerdeling blokkeren. Kijk daar dus ook goed naar op de delende pc en de client-pc.

Succes,

Tijs.

hallo

bedankt voor de snelle reactie
beid pc staan in het zelfde netwerk en hebben de zelfde werkgroepnaam
wat betreft de ipadressen deze zijn 172.19.3.2 en 172.19.3.3
bij mcaffe heb imcp-ping aanvragen toestaan ingeschakeld
maar pingen gaat nog steeds niet (127.0.0.1)

Bijlagen

Laatst bewerkt:
gelukt !!

het probleem zat in de mcafee firewall
internet en netwerk - configureren - geavanceerd - netwerken - ipadress toevoegen en klaar !!

dnties bedankt voor het sturen in de juiste richting !

groeten dus.:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan