Pingen lukt wel, maar zie de pc´s niet in het netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jolanda70

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 feb 2007
Hallo,

Ik heb een nieuwe laptop (met vista) gekocht en wil nu een draadloos netwerkje maken (via router) met mijn oude laptop. Ik krijg het niet voor elkaar om ze te verbinden.:(
Ik kan met beide prima internetten en door te pingen kunnen beide computers elkaar wel ´zien´. In het netwerkcentrum zie van de nieuwe pc zie ik niet de oude. Ook de draadloze printerserver vind ik niet terug.

Om mijn oude pc zie ik nog wel het pictogram van de nieuwe pc, maar wanneer ik hierop klik krijg ik de melding ´kan netwerkpad niet vinden´. Deze ziet de draadloze printserver wel. Ze hebben beide dezelfde werkgroepnaam, en staan op bestanden delen. MAC-adressen zijn toegevoegd in de router en ik heb de firewalls van de pc´s even uitgezet ( behalve die van de router)

Alvast bedankt voor evt. reacties.:thumb:

Groeten, Jolanda

Hebben beide pc's een unieke naam? Geen firewall die de boel blokkeerd? Hebben beide pc's een ip-adres in dezelfde range? Ik kan trouwens mijn router best resetten (stroom er even af) de instellingen blijven dan bewaard.

Hebben beide pc's een unieke naam? Geen firewall die de boel blokkeerd? Hebben beide pc's een ip-adres in dezelfde range? Ik kan trouwens mijn router best resetten (stroom er even af) de instellingen blijven dan bewaard.

Nee, firewalls staan uit, ook die van norton. De ene heeft 192.168.100 de andere 192.68.101...

Hmm.. Dat ziet er toch goed uit dan. Is het een mogelijkheid om de router even te resetten en dan op beide pc's de netwerkwizard opnieuw te draaien?

Zijn er wel gedeelde op beide PC's?
Ga eens naar \\computernaam (dan bij computernaam de naam vvan jouw computer invullen)
En kijk een of je dan wel op de computer kan komen.

Hallo,

Ik ben al weer een heel eind verder dankzij jullie hulp :thumb: !

Op nieuwe heb ik nu toegnang tot de gedeelde bestanden van de oude.
Maar op de oude zie ik wel het pictogram van de nieuwe alleen kijg ik, wanneer ik hierop klik de melding : \\(computernaam) is niet toegangelijk. U hebt mogelijk niet de juiste machtigingen vor dze netwerkbron. Neem contact op met de beheerder bla, bla.
Aanmeldingsfout: gebruikersaccountbeperking. Mogelijke oorzen hirvan zijn: geen lege wachtwoorden toegestaan, beperkingen van aanmelidingstijden, of een beleidsbeperking is van toepassing.

Voor zover ik kan nagaan ben ik op beide als administrator ingelogd.

Enig idee hoe ik ook deze laatste hobbel kan overwinnen?

Groet en bedankt, Jolanda:D

Jolanda ik zit met hetzelfde probleem. Kun je mij vertellen hoe je het hebt opgelost?

Bedankt, maar ik heb het inmiddels opgelost. Het probleem was dat mijn Firewall van ZA het blokkeerde.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan