Pingen via internet naar 1 (vd 3) pc's uit het netwerk

• Onderwerp starter Onderwerp starter Yo-Z
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Yo-Z

Gebruiker
Lid geworden
27 sep 2006
Ik vroeg me af hoe/of je kunt pingen naar één, van de drie pc's, uit het netwerk, via internet.
Ik ben er sinds kort achter dat er maar één IP van een netwerk naar buiten gaat, in mijn geval is dit 86.88.xxx.x. Dat is het adres dat mijn router verzend.
Maar wat nou als ik mijn pc, van binnen het netwerk, via CMD wil pingen vanaf een pc buiten het netwerk? Is dit mogelijk, zo ja, hoe?

Ik heb al geprobeerd om in CMD dit neer te zetten: ping 86.88.xxx.x/192.168.2.2
maar dit en alles wat erop lijkt werkt niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb je ip nummer maar aangepast.
Het is niet verstandig om dat hier te plaatsen.
een intern nummer kan wel maar dat wat e van je provider krijgt is beter van niet.

start
cmd
uitvoeren

dan type je

ping 86.88.xxx.x
enter
nu krijg je antwoord terug als het goed is.
je interne netwerk kun je vanaf buiten niet pingen dus het 196 nummer is niet te zien.....

Maar dan ping ik m'n router toch? Het is dus niet mogelijk één pc achter die router via internet te pingen??:confused:

Nee.
De router is jouw toegangspunt tot het internet.
Dat is ook het enige wat je vanaf het internet kan pingen. Dit omdat een PC van de router een IP-adres krijgt welke niet vanaf het internet pingbaar is omdat er meer mensen zijn die dat IP-adres kunnen hebben op de PC van hun thuis. Als je dan een ping zou sturen naar zo'n adres, dan zou hij niet weten waar hij heen moet.

Daarom is er ook een verschil tussen publieke IP-adressen (dezen worden door je internet provider aan jou toegewezen. Deze zijn altijd uniek) en prive IP-adressen (deze worden binnen een privé netwerk gebruikt. Voorbeelden zijn 192.168.x.x of 10.x.x.x)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan