Pinnacle geluid probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joeri123

Gebruiker
Lid geworden
14 apr 2008
Hai,

Ik heb met pinnacle een film gemaakt van ongeveer 2 minuten. Als ik die afspeel in pinnacle, loopt alles goed, maar als ik de film maak naar een .avi bestand, dan loopt het geluid zon 3 seconden voor. In pinnacle loopt het geluid goed, maar als je kijkt naar de geluidsgolven op het audiospoor, loopt het daar wel drie seconden voor. Dus als je begrijpt wat ik bedoel, de audio loopt denk ik in de preview 3 seconden achter.

Misschien een beetje onduidelijk uitgelegd, maar ik weet niet echt hoe ik het anders moet zeggen...

Met Pinnacle bedoel je Studio 10/12/14?

Dit probleem had ik zelf ook, en ik weet er eigenlijk geen oplossing voor. Zelf maak ik daarom nu altijd mijn filmpjes in MPEG-4 formaat, daarmee heb ik eigenlijk nog nooit zoiets gehad.

Ahja sorry vergeten te zeggen. Pinnacle studio Ultimate 14
Maar is MPEG-4 niet mindere kwaliteit? Ik kan het wel even proberen!

Zelf gebruik ik Studio 12 want de interface van 14 vond ik verschrikkelijk.

Ik zou eigenlijk niet weten of de kwaliteit van de filmpjes ervan achteruit gaat. Ik upload dagelijks filmpjes op YouTube en mijn subscribers hebben eigenlijk nooit geklaagd over een vermindering van de kwaliteit.

Ik heb het geprobeerd in MP4, maar hetzelfde probleem.

Nu heb ik het probleem wel opgelost, maar op een heel omslachtige manier. Ik heb namelijk de bronbestanden in moviemaker naar .avi bestand gemaakt, toen met een Video to Mp3 converter er een geluidsbestand van gemaakt, dit toegevoegd aan pinnacle en toen was het goed.

Maar het zou nog mooi zijn als er ook een makkelijkere manier is...

Sowieso bedankt voor je hulp!:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan