Pinnacle PCTV 50i wordt onjuist herkend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frankwin

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2001
Afgelopen week heb ik bij de MyCom de Pinnacle PCTV 50i gekocht, maar mijn Windows XP installeerd 'm als een 110i. Omdat het echter geen 110i is levert dit een aantal problemen op.

De drivers en manual zouden op de bijgeleverde CD moeten staan, maar daarop staat alleen software van andere types. Ook op de website van Pinnacle is bij de downloads geen PCTV 50i te vinden, terwijl de omschrijving over het product er wel staat. Hoe kom ik aan de juiste drivers + manual?

Link over product: http://www.pinnaclesys.com/PublicSi.../PCTV+Analog+PVR+(cable_antenna)/PCTV+50i.htm

Dit is inderdaad heel erg vreemd.
Ik kan het ook nergens terug vinden.
Als ik jou was zou ik gewoon even contact opnemen met MyCom of Pinnacle voor een uitleg.

meer info

Standaard herkend mijn Windows XP Pro de kaart als PCTV 110i, maar die geeft dus foutmeldingen in de Mediacenter software.
Dit komt waarschijnlijk doordat de Philips Semiconductor die gebruikt wordt anders is.
Volgens de Vendor ID 1131 en Device ID 7133 is dit een SAA7135HL en volgens de specificaties van Pinnacle zit er op de 110i een SAA7131.

Ik heb een mail gestuurd naar zowel Pinnacle als MyCom. Het afwachten is nu begonnen.

2 antwoorden

Ik heb inmiddels 2 antwoorden van Pinnacle ontvangen.

Antwoord 1:
09/15/2005 03:30

Dat de PCTV50i wordt als PCTV110i herkend kan omdat de PCTV50i hardware dezelfde is als de PCTV 110i.
Alleen bij de PCTV 50i wordt er andere software meegelevert.

Antwoord 2 (na een vraag omtrend de handleiding:
09/28/2005 10:38

Vanaf de volgende link kunt u alle handleidingen vinden voor PCTV 110i producten, aangezien het software pakket hetzelfde is als de 110i kunt u ook dezelfde handleiding gebruiken.

De twee personen spreken elkaar dus tegen. Erg handig.
Volgens http://www.pinnaclesys.nl/PublicSite/du/Products/Consumer+Products/PCTV/PCTV/ExpandedCompChart zijn de PCTV 50i en 110i toch echt 2 verschillende producten.
Overigens staat er op die pagina dat de 50i een USB aansluiting heeft en de 50e een PCI-kaart, maar dat moet net andersom zijn. (i van intern en e van extern)

Laatst bewerkt:
Klopt, ik heb ook een Pinnacle TV kaart, de 150 uit mijn hoofd. En hetgeen wat bijgeleverd is moet je NIET(!!!) gebruiken! Alles downloaden vanaf de website/forum en het werkt perfect :thumb:

hmm bijlage zit er niet bij

bijlage is niet meegekomen
Heeft dat te maken met de " eerst bekijken" optie?

Bijlagen

• pinnacle support site.gif
    pinnacle support site.gif
    39,7 KB · Weergaven: 37
je moet de 110 dan nemen, aangezien jouw TUNER (dus de hardware) hetzelfde is ...

En klopt ja, heeft te maken met 'eerst bekijken';)

bericht van pinnacle

10/04/2005 10:06
De PCTV 50i pakket bevat dezelfde hardware als de 110i alleen de softwarte is anders.
De PCTV 50i is namelijk de vervanger/opvolger van de PCTV110i.

Vervolgens heb ik dus weer de oorspronkelijke problemen.

- waar vind ik de juiste software?
- waar vind ik de juiste handleiding?

the story continues

10/07/2005 06:34

De handleiding van de PCTV110i kunt u ook gebruiken voor de PCTV50i.

Dus de software is niet gelijk, maar werkt wel met dezelfde handleding......toch raar.

Er is gehaas niet gezegd hoe ik aan de juiste software kan komen. Maar ik wacht geduldig af.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan